yvve73 Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Jeg forsøker å få min arb. giver til å utbetale lønnen til meg under permisjonen, da jeg får dekket mellomlegget mellom 6 G og full lønn av dem.( Opp til 80 % da). Synes det er greit å få alle pengene fra ett sted. Jeg vet at når det gjelder refusjon av sykepenger, så må arbeidsgiver søke om dette hver gang de skal ha refundert penger. Men, når det gjelder foreldrepenger så trenger de vel kun å sende søknad til NAV en gang? Blir jo litt tungvindt om de må søke om dette hver måned for eksempel? Noen som vet?
ohayoo Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Det er et skjema som arbeidsgiver fyller ut for hele perioden - du har helt rett i at det ikke er så praktiskt med et nytt skjema for hver måned. Hvis du går inn på NAV.no og familie og omsorg (eller noe sånt) finner du link til skjemaet der. Når du sender inn dit skjema, vil også NAV sjekke mot arbeidsgiveren din, hvis det ikke har kommet skjema fra dem så sender de brev med skjemaet de må fylle ut og sende inn. (en annen stor fordel med å få lønn/foreldrepenger direkte fra arbeidsgiver er at du da har krav på feriepenger av beløpet også - hvis du får det betalt fra NAV så får du feriepenger av bare 15 uker, forstå det den som kan...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå