Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 må tilbake om noen dager med ny prøve, blodtrykket mitt var lavt og ellers i fin form,hva er de redd for med prøva mi da?må jeg ta sånn glykosebelastningstest?
camosilla Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Nei det er vel hvis det er sukker i urinen. Skal sikkert følge opp for å sjekke at ikke verdiene stiger anntar jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Nei,glukosebelastningstest er ved misstanke om diabetes (sukkersyke),mens eggehvite (proteiner) tyder på at du kan brygge på en svangerskapsforgiftning. Om blodtrykket ditt kommer over 140/90 OG protein i urinen har du utviklet dette. Jeg har nå utviklet svangerskapsforgiftning for andre gang.Første gang ble fødselen satt i gang i uke 35 da nyrene mine slet kraftig.Nå er jeg i uke 37 og regner med at jeg blir lagt inn på fredag. Det er en alvorlig komplikasjon,men da får du eventuelt ekstra oppfølgning.Det er jo nettopp slike problemer som skal fanges opp på kontroller! Beste råd er og ta det så rolig som overhode mulig!Ikke kan dette forebygges og eneste "kuren" er at barnet fødes. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har hatt +1 på protein (eggehvitestoff) i urin, men det var det ingen som brydde seg med så lenge blodtrykket var fint. Se på helsekjema hva det står som merkander på urin, hvis det ikke er så høyt er det nok ikke farlig :-) Greit å få sjekka det igjen da, ikke bekymre deg.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 HI her, jeg nevnte ikke for legen da jeg var der, pga jeg trodde det var vanlig med hodepine og sånn,sett mange har skrevet om det, men ihvertfall de siste 3 ukene har jeg hatt tendenser til migrene 2-3 ganger i uken, flimrer for øynene og synsforstyrrelser,men gått over til hodepine når synet har kommet normalt tilbake, burde kanskje nevnt det for legen.kan gjøre det da jeg skal dit på fredag.har lest nå ikveld at flimring og synsforstyrrelser og hodepine kan tyde på en begynnende svangerskapsforgiftning.jeg hadde ikke mye eggehvite,vet ikke nøyaktig,jeg leverte urinprøven på vei ut fra legen til legesekretæren og hun sa jeg hadde litt eggehvite så jeg måtte komme tilbake til helgen.men blodtrykket mitt var lavt 110/70 og ingen hevelser eller andre plager.merker ofte at når jeg stresser på jobb så kommer hodepinen og flimring fortere.burde jeg ta det med ro framover?
camosilla Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Da ville jeg tatt det litt med ro, ja. Nevn dette med hodepine og synet til legen du. Ikke sikkert det er noe å bekymre seg for, men som du sier dette er jo symptomer på svangerskapsforgiftning. Greit å få sjekket det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå