Lady Ivory Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 hva gjør man hvis man har inkassogjeld, en betalingsanmerkning og ikke råd til å betale alle kravene hver for seg? Et lån for å samle alt hadde vært en løsning, men det er ikke lett å få når man har dette hengene over seg.. Og ja, jeg vet at det er dumt å havne i denne situasjonen i utganspunktet. Hva gjør man når man faktisk har lyst til å få orden på økonomien sin igjen?
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Har du mye gjeld da? Har du foreldre som kan gi deg et lån?
EnUndreneMor Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 ring hver enkelt kreditor og be om å få betale litt i mnd. dette er de veldig behjelpelig med og ordner opp sammen med deg.. blir det for lenge avdrag kan det hende du må betale litt ekstra renter. men det ordner seg ALLTI;) lykke til:D
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Da kan du evt. ta kontakt med sosialkontoret. De har egne økonomiske rådgivere som hjelper deg å komme på beina igjen. De setter opp budsjett og forhandler med de ulike kreditorene for deg. Det er kanskje et nederlag å spørre om hjelp der, men de er der for deg. for å kunne hjelpe. Det må være en enorm belastning å ha det slik. Ta tak i det, det klarer du! Klem fra meg:)
Lady Ivory Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 Har vell bortimot 40 000 tilsammen, og tro meg, jeg har fått avbetalingordninger. Alikevell blir det alt for mye for meg å betale, da det er mange forskjellige det er snakk om. 500 her og 500 der blir mange tusen til sammen. Og så god er ikke økoniomien. Er det noen mulighet for meg å få et lån av noen selv om jeg har inkassosaker på meg? Selv om jeg må betale mange tusen mer enn det jeg egentlig skylder, er det alikevell billigere enn å ikke få betalt inkassoene.. Håpløs situasjon..
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 dersom det er snakk om store økonomiske problemer finnes det firmaer som driver med gjeldsfornying. Du kan også søke om gjeldsannulering. Jeg ville tatt meg en tur på nav, de har folk som har peiling. http://www.shdir.no/sosialetjenester/nav/sosiale_tjenester/_konomisk_r_dgivning__62046 ta med deg alle papirer=)
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 ser det er snakk om 40 000. dette kan du klare. Få deg en ekstrajobb og jobb mye i perioder, så er gjelden fort nedbetalt=)
___ Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 For det første blir du kvitt betalingsanmerkningen når gjelden er betalt. Det er mulig å komme ut av det. Det som kan være lurt er å kontakte en økonomisk veileder for å gå gjennom økonomien og finne ut hvordan dere best skal løse problemet. Kommunene skal ha tilbud om dette. Det finnes også private aktører blant annet gjennom banken. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå