2barnsmor86 Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 hej! jg trenger deres hjelp,jg er gift har 2 barn,men forholdet går ikke så bra,og vi vurdere å flytte fra hverandre,ja vi har prøvd å fått dette til å fungere men d er veldi vanskelig! d er ikke mye dramatikk men trist uansett! vi har kjøp et hus med 2 leiliheter i! jeg har ikke jobb,så jg lurer på om d går ann at jg leier den ene leiliheten,og at min x bor i den andre!? og hvilken støtte kan jg få?(barna er 2år å 3mnd)
tertilus Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Hvis dere tar ut skilsmisse kan du søke overgangsstønad. Du vil i tillegg kunne få barnebidrag og utvidet barnetrygd (avhenger av hvordan dere skal gjøre det i forhold til omsorgsfordeling).
Tante Bassa Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Tror ikke du har krav på overgangsstønad hvis dere bor i samme hus. Ikke sikkert dette stemmer nå, men det var ihvertfall regelen da jeg ble alene for 12 år siden. (kanskje mye som er forandret på den tiden, hehe)
2barnsmor86 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2008 d var dette jg lurte på pluss at d kansje virker rart at vi bor i sammehus bare i 2 leiliheter,men dette er jo d beste for barna! må jøre det enklest for dem pluss at d er en stabilt å bo der når jg har såpass lite penger å betale husleie med!vill ha det trygt! vi ble enige om at jg skal ha hovedansvaret for barna!
2barnsmor86 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 må bare dytte dette litt opp!hvor mye tror dere jg kan få?? hvis jg flytter!
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 hvofor ikke bare undersøke på nav? gå inn på nav.no står sikkert noe der
2barnsmor86 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2008 var inne på nav sine sider men d sto ingen satser! vill vite sånn ca hva jeg kan få,trenger jo mye for å starte opp på nytt ijenn! huff ikke enkelt dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå