Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Skriver søknad om permisjon as we speak. Jeg skal da ta permisjon tre uker før termin, noe som meg vil tilsvare 07.03.08. Jeg ønsker å ta ut 44 uker med full stønad, noe som gjør at jeg har permisjon fram til 05.01.09. I tillegg skal jeg også ta ut fem uker ferie. Når jeg da skal skrive hvor permisjonstiden min strekker seg, skal jeg da inkludere disse fem ukene??Slik at jeg har permisjon til 09.02.09? Håper noen kan hjelpe:)
Smily84 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Skal du ta ut de 5 ferieukene i år eller overføre dem til neste år?
yvve73 Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Hvis pappaen skal ha sine 6 uker, så får vel ikke du forlenget permisjonen med din ferie? Eller hadde du allerede trukket vekk pappakvoten? 44 uker er vel totalt både for mor og far når du velger 100 % lønn. Hvis pappaen skal ha sin del av permisjonen midt i din permisjon, må vel du ta ut ferie de samme ukene ( eller jobbe) Eller er jeg helt på bærtur her?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Angående ferien så må du snakke med arb.giveren din om når du ønsker å ta den ut. Det er ikke alle som får lov å overføre 5 uker ferie til året etter ser du. Dersom du må ta ferien i 2008 forlenges permisjonen like lenge, slik at du er hjemme tilsvarende som du sier over. Dersom du ønsker å være hjemme samtidig med barnets far når han evt tar ut fedrekvoten, kan dere kun gjøre det dersom du får overført ferien din til 2009 dersom jeg har forstått det riktig. Begge foreldrene kan ikke ha permisjon samtidig. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Så vidt jeg har forstått det vil de 44 ukene inkludere far sine seks uker. Jeg skal avvikle ferie og ulønnet permisjon når far har sin fedrekvote da man ikke har krav på lønnet permisjon samtidig (så det er riktig som yvve73 skriver).
Sunshine med småtroll:) Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Hei! Jeg går ut ca llike samtidig som det (4 mars) og skal ha 100% lønn. Du har krav på ferie mens du er i permisjon og i søknaden (hvis jeg husker helt riktig) fra NAV står det om du skal ha ferie og evt når. Dvs at du IKKE har permisjon den tiden du har ferie, men permisjonen begynner på igjen så fort du er ferdig med den. Da jeg skrev søknad til jobben skrev jeg da permisjonen startet - sluttet m/ferie inkl., men skrev på søknaden at ferien var inkludert i permisjonstiden.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 I mitt tilfelle kan jeg kun overføre 2 ferieuker fra 08 til 09. Du får vel heller ikke overført 5 uker fra i år til neste år (??), men permisjonstiden blir forlenget så lenge du tar disse 5 ukene i år (ja, du legger de til permisjonstiden på en måte!) Jeg tar dermed 4 uker ferie i juni, altså et avbrudd i permisjonen som da blir forlenget med disse 4 ukene. Det er jo veldig fint! Fra jobben min, som betaler lønn på forskudd, får jeg den måneden utbetalt feriepenger -ikke lønn, så dette går som normalt om jeg skulle vært på jobb. Min samboer skal ha sin permisjon helt på slutten av permisjonstiden. Jeg håper å få ordnet det slik med jobben min at jeg kan ta 2 uker ferie så vi er hjemme sammen i 2 uker før jeg går ut i jobb igjen. Lykke til!
Axus' girlfriend Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 HL her:) Får ikke overført ferien til neste år nei, så den må taes ut i 2008. Pappan får ikke permisjon siden jeg jobber under 50% stilling - er 100% student Men nå har jeg plusset på de fem ukene med ferie på permisjonstiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå