Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det da for sent å ha sex, eller er det akkurat da man bør ha det??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er akkurat da man bør ha det. Spermiene svømmer i det, og hjelper dem på vei mot egget:) Man har som oftest EL siste dagen med EL-slim eller dagen etter. Masse lykke til!

Skrevet

Supert! Da er det jo bare å vente på det da...ettersom jeg har litt ustabil syklus...også orker jeg ikke stresse sånn med el-tester og slike saker:) Har hatt litt intensiv sex fra nyttår og til nå...for det var da jeg trodde jeg kom til å ha EL, men har enda ikke sett noe til slimet, så da er det vel bare å vente litt.

Takk:)

Skrevet

Hva skjer under en eggløsning?

Eggene begynner å modnes under stimulering av FSH (FollikkelStimulerende Hormon), LH (Luteiniserende Hormon) og østrogen.

Østrogenet stiger gradvis opp mot eggløsningen og hjelper til med å få utfloden våtere og slimete og gjør den spermievennlig. Dette når en topp like før eggløsningen, og dermed har man gjerne masse våt utflod/eggløsningsslim samme dag som eggløsningen eller dagen før eggløsningen(hentet fra pernille.info)

Men: ikke alle får eggløsningsslim. De skal se på alle andre våte sekreter som fruktbare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...