ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er 15 uker på vei idag, og har vært sykmeldt en mnd nå pga ekstrem kvalme. Kaster opp hver dag og er konstant kvalm og har null matlyst. Trodde jo det skulle gå over etter ca 3 mnd, men ser ut som jeg har vært "uheldig" denne gangen. Har en sønn på 19 mnd fra før, og med han var jeg kun kvalm i noen uker. Skal til legen igjen imorra for kontroll, har allerede fått forlenga sykmeldinga en gang. Hun regna med det skulle gi seg til nå, men det har det jo ikke gjort. Føler meg egentlig bare værre. Skjønner at det er mulig, men er det flere som har vært sykmeldt "bare" på grunn av kvalme store deler av svangerskapet? Føler det blir sånn syting, kvalme er jo liksom noe som man må regne med. Men kjenner jo at jeg ikke kan jobbe, sånn sett. Huff, nei dette ble langt og rotete.
Lille Luna Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har vært sykemeldt siden november nå pga kvalme. Og det har bare blitt verre etter at jeg rundet uke 12 synes jeg. Jeg har gått ned endel i vekt (men magen har vokst;-) ), og jeg kaster opp mye. Og mat er et slit. Kvalme og oppkast er veldig utmattende. Jeg har ikke så dårlig samvittighet for å være sykemeldt egentlig, jeg tenker egoistisk nå for tiden, og setter babyen og helsa før alt annet. Alt annet kan vente.
to-em Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Er selv i uke 15 og fortsatt kvalm. Har vært sykemeldt i ca 1 mnd jeg også, eller mer har det vel blitt nå. Er helt utslått enda også, sover masse. Føler at når jeg har vært oppe fra senga i 1.5time kunne jeg gått og sovet igjen. Har ei datter på 3.5år så det lar seg ikke gjøre alltid,selvom faren stiller masse opp. Var hos jordmor i går, fikk 14 nye dager med sykemelding. Vi får bare tenke på hvorfor vi er kvalme, men det er forferdelig nå når det holder på. Jordmor nevnte at hun hadde hørt om de som fikk akupunktur for kvalme og at det hadde hjulpet. Skulle ikke være farlig hvis man ikke til en ordentlig akupunktør. Lykke til
Lille Luna Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg går jevlig til akupuktur, og det hjelper litt synes jeg. Men noen ganger er jeg så kvalm at jeg ikke kommer meg til akupunktøren engang...det er det mest slitsomme med å være uvel synes jeg, at alt dreier seg om hvor nærmeste do er...
hjemmekanskje??? Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har vært 100% sykemeldt i 2 måneder pga kvalmen. Er 14+6 idag. Denne uken har jeg prøvd meg på 25% jobbing. Jobbet litt mandag og tirsdag og idag er formen verre. Jeg og ble verre da jeg rundet 12 uker. Litt bedre igjen nå. Uten mat og drikke har man ikke mye å gi på jobb... Veldig lei nå. Kvalmen er den eneste "plagen" jeg har. Forrige savngerskap var som en drøm bare kvalmen forsvant (noe den gjorde etter uke 20). Så håper jammen det er tilfelle denne gangen også ) Lykke til alle sammen....
Andrebolleiovnen Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har vært sykmeldt siden 11 oktober 100% pga kvalme, brekninger. Utrolig lei av å gå hjemme nå, men nå får babyen bestemme når mor skal tilbake på jobb. Jeg har ofret meg masse på jobb før om åra, og er gravid for første gang. Dessuten sitter jeg i møter med admin direktører til store firma via jobben, og passer dårlig å spy foran de:P Så jeg prøver å kose meg hjemme så godt det lar seg gjøre med alle disse hormonene og symptomene jeg har. Er 18+4 i dag
kees_me termin 14/6-07 Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 eg har vært 50% sykemeldt siden mindten av november og er det forsatt pga av kvalme. Har også gått mye ned i vekt. Er i dag 18 uker... Hadde et håp om at det skulle gi seg...
rikedaspike Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Hei, samme her...sykemeldt litt over en måned p.g. a kvalme, brekkninger, svimmel og oppkast! Helt utslitt og gått ned i 8 kilo!!! på toppen: låsning i ryggen og forskjølelse! Det begynnte i uke 6 og nå er jeg 15 uker på vei. Begynnte igjen å jobbe i uke 2, prøver meg på 60 % nå da og slipper da morgentimene! Det føles godt å være tilbake på jobb selv om kvalmen er ikke helt vekk enda! Kan anbefale akupunktur!! Jeg går med seabands nesten 24 timer i døgnet og det har hjulpet meg mye! Det hjelper også å sove mye, hvis en klarer det! Ønsker dere alle lykke til videre os at kvalmen gir seg snarest!!
refluksmor + spire i magen Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Vært sykmeldt siden august, vært innlagt 3 ganger pga ikke beholdt næring. Er nå 27 uker på vei og fortsatt veldig kvalm, men kaster opp lite nå heldigvis, har "vendt" meg til det ved å gå med drikke og kjeks/mat i veska/bilen. ellers blir jeg fort sliten fordi det tærer på kroppen. lykke til videre.
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Jeg er 13+6 og er veldig kvalm om morgenen og kvelden, men har det stort sett fint midt på dagen:) Er 20% sykmeldt slik at jeg blir kvitt verste kvalmen før jeg drar på jobb om morgenen. Ble tilbudt 100% sykmelding, men tenkte jeg skulle prøve denne løsningen først. Det funker for meg, men hvis det blir verre takker jeg ja til mer sykmelding. Uten tvil. Håper du blir bedre snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå