Gå til innhold

Hvor lenge lever en vaskemaskin til rundt 5000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en død en stående, og vurderer om den skal repareres eller byttes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte ny nå til 6000 kr og ble lovet at den lever i 20 år til tross for at den går hver dag. Jeg er spent på å se om det stemmer....

Skrevet

Spørs om det lønner seg. Den forrige maskinen vår kostet ca. 5000,-

Og da den la seg ned for å dø, skulle de ha 2600,- for rep. + 650,- for å møte opp for å finne evt. feil.

Da kjøpte vi rett og slett ny.

Skrevet

Det er det jeg også ser for meg. Dessuten har den gått mer eller mindre kontinuerlig i tolv år, først et par snille år med et barnløst par, så flytta vi inn og fikk den med på kjøpet og siden har det vært to unger med barnehageklær og treningstøy til tre pluss alt annet, så jeg tror vel ikke den kommer til å klare det så utrolig mye lenger egentlig. Men vært veldig fornøyd, en helt enkel Ariston som aldri har gitt det aller minste grunn til bekymring.

Skrevet

Vi han en i den prisklassen, og vår fusker nå, etter to år... eh.. nei, ikke et godt kjøp for vår del... Men det fine for oss er at det er innenfor garanti da, så vi får fiksa den gratis en stund til =)

Skrevet

Hvis du bor nærme Kristiansand, må du gjerne overta min. Den er fire år gammel:-)

Den står ensom og alene i kjelleren uten å bli brukt, for vi har to. Du skal få den veeeeeeeeeeldig billig...:-)

Skrevet

Takk for tilbudet, men det blir vel borti ti timer henting, dessverre...:)

Skrevet

Noe mye, skjønner det....:-)

Skrevet

Nå husker ikke jeg hva mine maskiner kostet. Mine to første var "billigmaskiner" Elto. (ca 5 år hver)Og de varte halvparten av tiden elektroluxen min varte. Som kostet 8-9 tusen i 94 tror jeg. Kjøpte Elektrolux igjen for ett par år siden (den var rimeligere)Ville ha en enkel og grei en, uten for mye programmer og blinkende lamper, som tar opp til 6 kg vask.

Skrevet

Så Prekæs, du hadde en megadyr ( i 94) maskin som levde i ti år? Da kan nok min tolvårige lavprismaskin få gå inn i evigheten.

Skrevet

Mielen her går på 16. året:)

Skrevet

Vi har en forholdsvis billig siemens maskin som har vært trofast i åtte år. Vasker to maskiner daglig inkl mye gulvmopper m sand og bhg klær. Har to barn. Har byttet børster en gang og det var en enkel sak å fikse selv. Anbefaler merket på det varmeste, men er usikker på om den koster mer enn 5000 nå.

Skrevet

11 år holdt den. Den var så flott, atte. Men så var vel slikt mye dyrere på 90 tallet, kanskje. Husker ikke hva den nye kostet...kanskje rundt 7, og den var jo bedre enn den dyre gamle:)

Skrevet

Aha, børstebytte:

1. hvordan ser man at det er ei børste, ser de børstete ut?

2. hvordan ser man at den er gåen?

3. hvordan får man den ut når man ikke er spesielt teknisk men nokså utholdende?

4. hvor får man kjøpt nye børster?

Skrevet

Før var det jo meningen at sånnt skulle vare en stund. Mamma kjøpte ny maskin ifjor, da hadde hennes gamle stoppet etter 23 år... Men nå for tida er det vel nesten sånn at hvitevarer o.l lages for å vare en liten stund, sånn ca noen dager over garantitiden, hehe... Bruk og kast!

Skrevet

Jotakk, det forrige kjøleskapet vårt varte i nøyaktig en måned etter garantien. Mens den forrige komfyren var 25 år og langt kjappere enn den som fulgte med leiligheten her og hadde keramisk topp og varmluft og alt sånt.

Skrevet

He,he.

1. En børste er en børste.........

2. Motoren laget en spes lyd når den gikk, og da var det en i fam som tipset oss om at deres maskin hadde trengt nye børster når den bråkte slik..

3. sjekk bruksanvisningen til maskinen, eller ta et søk på nettet. Tror du kan finne noe der.

4. Delelageret til siemens hadde nye børster. Tror det lå i nærheten av fyrstikktorget på Helsfyr. Jeg spurte i butikken og søkte på nettet for å finne tlf nr.

Lykke til!

Skrevet

Finnes det ikke vaskemaskinreperatører lenger? Her i byen hadde vi en flink en som ordnet slikt billig. Mener jeg betalte noen få 100 lapper for skifte av børster. Symtomet var at maskinen bråkte noe forferdelig. Hvis den bare fyller seg med vann og ikke går rundt, er det motoren, og det er dyrt. Hvis maskinen ikke tømmer seg er det pumpa, og det var ikke så dyrt. Hva jeg kan:)

Skrevet

Ok, totalvurdering da er at det er motoren - den bråker ikke. For den gjør alt unntatt å gå rundt, dvs alt unntatt å faktisk vaske og sentrifugere. Da blir det ny maskin.

Skrevet

tja...det spørs...7-10 år..og de som lover 20år da... Jeg hadde ikke gidda fiksa en maskin etter garantien har gått ut...alt som lages i dag er forbruksvarer og laget for å kastes....desverre.... Min mormor hadde en toppmata maskin i 30år!!! Det var tider da ting varte..sukk...

De burde for miløets del begynne å lage ting som varer...virker som at jo mer teknikk og datastyrte greier..jo mer skjøre og sårbare...

Skrevet

Er jo et tankekors at de slutta å produsere den gamle VW Bobla fordi den levde for lenge.

Skrevet

Er ikke bare drivreima som er gåen, da? Den røyk etter 8.5 år på vår maskin, og da var det samme symptomene. Lett å sjekke, skru opp dævelskapen bak og se om reima er hel. Dersom den er gåen finner du den i småbiter baki der... Koster et par hundrelapper å bytte og er helt greit å gjøre selv. :o)

Skrevet

prekæs

Ja det var billig! Når vi måtte ha reperatør for å skifte børster på vår kom det på 1000,- uten moms (som han var så snill å lot oss slippe). Det var andre gangen den røk på noen uker. Første gangen var det pumpa som mannen min skiftet selv siden vi skjønte hva som feilte den. Pumpa kostet 600,- Maskinen vår er bare 4 1/2 år gammel (whirlpool). Neste gang den ryker er den ute av huset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...