Gå til innhold

Til dere som har mistet (flere ganger) som proever eller er blitt gravid =o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

Litt oppfoelging fra meg:

Jeg var her inne et aar fra okt06-okt07, og mistet forrige vinter to veldig tidlige spirer (uke 5, den ene maatte jeg ha utskrapning paa, den andre var mest sannsynlig EXU og bloedde ut i bukhulen - men slapp operasjon og alt gikk veldig fint)

Sent i oktober i fjor satt spiren igjen, jeg har et barn fra foer.

For aa gjoere historien komplett, har jeg ogsaa mistet to tidlige spirer foer (begge med utskrapning og begge uke 5).

Saaa..............til poenget:

Jeg er naa kommet til ca uke 13, og svangerskapet har saa langt vaert helt supert (for spiren), jeg har vaert troett og kvalm, men klager ikke over det da, hehe.... Troettheten lettet i romjulen og kvalmen slipper naa, det er SAAAAAAAAA DEEEEEEEEEEEILG!!

Jeg har ikke sett snurten til noe bloedninger, ikke en bitteliten spotting en gang siden jeg ble gravid, jeg har brukt Progesteronkrem (Progesta Care fra helsekost) i 12 uker, to ganger daglig, jeg har tatt noe ekstra sink, omega3 og saa har jeg ellers levd som normalt, men stresset solid ned. Og alt gaar veldig fint! Dette svangerskapet er til og med enda mer smidig enn da jeg var gravid med datteren min, for da hadde jeg en solid 5dagers bloedning i...........ja, nettopp uke 5.

Hadde UL i noe jeg trodde var 6+4, men ble satt tilbake til ja........nettopp uke 5 (var ikke saa fornoeyd med det da, men...)

Hadde UL 2 uker etter og ble satt FRAM 5 dager.

Hadde UL i uke 9+5 tror jeg det var, og ble satt til 10=1

Naa skal jeg til UL i morgen, og kjenner at det jobber i magen min og alt virker i orden. Jeg er ikke bekymret, det har jeg bestemt meg for ikke aa vaere, og selv om jeg ikke skulle ta innover meg svangerskapet tidlig, saa har jeg hele tiden visst at ting mest sannsynlig er helt i orden. Jeg definerer meg ikke som en som mister, men en som faar barn, men som av en eller annen f........... grunn maa sette i gang en del svangerskap for aa komme i havn med barneflokken.

Vel, i morgen skal jeg paa UL og forventer at alt er i orden, det er legen som ber meg komme, ikke jeg som ber om disse UL'ene hele tiden. Naa er det 3 uker siden jeg var der, da vinket den til meg, moaaaaaah, legen ble saa ivrig at han ba meg filme, hehe....

Jeg har litt ekstra paa kroppen og har hatt PCO i lett variant siden jeg var 16 aar. Den er bortimot borte naa og jeg har saa langt gaatt ned 5 kg i svangerskapet (som ikke gjoer NOEN VERDEN TING for min kropp) Forrige svangerskap gikk jeg ned 10 kg og opp 15 etterpaa. Denne gangen skal jeg trene og holde meg etterpaa, forventer ca 15 ned denne gangen, og skal i gang aa trene naa siden kvalmen har sluppet...

Vel, jenter, det var en liten gladmelding til dere, spesielt dere som har mistet noen ganger og er litt pessimistiske. Det kan saa lett gaa godt - ogsaa!! Bit tennene i sammen, lag barn og gled dere til/i svangerskapet. Jeg skal ikke bruke denne nydelige tiden til aa vaere unoedvendig bekymret i hvert fall.

Alt godt for de nye aaret til proevere og nygravide!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Femina:)

Jeg har ikke mistet flere ganger, jeg vil bare si at det er så koselig å høre at det går bra med deg og den lille i magen! Masse lykke til videre i svangerskapet:)

Skrevet

Takk for det, fortsett aa vaere dreamer du, det ordner seg nok for deg. Det er litt mye svartmaling i forhold til det aa miste, men det er mange som mister, som det likevel ikke er noe "i veien med", man har bare utrolig uflaks. Jeg kvalifiserer ikke til spesiell oppfoelging eller utredning i Norge for eksempel, fordi lege sier: du er for ung, du blir lett gravid, du har ikke mistet tre paa rad (datteren min kom midt mellom de fire mistet) og du mister saa tidlig at det mest sannsynligvis er spirene det er noe med, ikke deg. (ikke at det trenger aa vaere noe med mor fordi om man mister senere altsaa!).

Det er uansett viktig aa tenke positiv, og at saa lenge man er i fertil alder, saa har man mange muligheter selv om man evt. har mistet en gang eller flere....

Lykke til med din proeving, vi begynte ganske likt vi da, dersom du er i 14 pp, da sitter den nok snart hos deg. =o)

Skrevet

Så flott å lese at alt er bra med deg :) Jeg har ikke mistet noen gang, men vi er i vår 18. pp så begynner å bli en smule lei. Men satser på at spiren sitter snart!

Masse lykke til videre, kos deg på ul i morgen, og slapp mest mulig av :)

:)

Skrevet

Hei! Jeg har et spørsmål til deg angående progesteronkremen. Var det noe du bare bestemte deg for selv at du skulle prøve? Eller var det legen din som anbefalte deg det?

Når begynte du å ta den? Før/etter positiv test?

Jeg mistet i sa i november (pergokur-spire) i uke 5, og skal begynne på neste pergokur i morgen :D Alt er verdt et forsøk når man nærmer seg 3 års prøving...

Lykke til på UL og gratulerer så mye med spiren!!

Skrevet

urk....gidder ikke annonsere dette inne på forumet men hadde en kjemisk graviditet sist mnd, testet positivt igår igjen og negativt idag...altså enda en kjemisk graviditet....to mnd på rad...har nettopp bestilt babyklister og håper dette kan hjelpe...

Lykke til med svangerskapet Femina!!! Det er utrolig betryggende å få se babyen så ofte, fikk se min datter første gang i uke 11 første gang jeg var gravid...

Skrevet

Huff saa trist Laila Elin, og det skjer nok mye oftere enn det vi vet om... Men det er bare aa komme seg videre, og proeve igjen. Det positive med kjemiske graviditeter - tross alt - er jo at man faktisk BLIR befruktet, saa faar man bare vaere taalmodig med at den skal feste seg, som jo iiiiiiiiiikke er enkelt da. Men det skjer til slutt, som det gjorde med meg naa... Haaper alle gode ting er tre for deg, og man kan noen ganger lure paa om damer hadde det enklere foer, da de ikke testet og "forsket" saa mye paa dette. Hadde jeg ikke fulgt saa noeye med i vinter, hadde jeg kanskje begge ganger trodd det var en forsinket TR...

Og Lucy, jeg begynte med den kremen etter aa ha lest masse om den her inne. Ikke i samraad med lege, har ikke nevnt det for han en gang, da han er litt skeptisk til vestens medisiner, hehe.....akkurat som mange norske leger er skeptiske til Oestens medisiner (eller mangel paa kjemikalier, kanskje, hehe...) Saa dette har jeg gjort helt selv, og jeg begynte foer spiren satt, lurer paa om jeg begynte midt i august en gang, og spiren satt i mnd skiftet okt/nov.

UL i dag var fantastisk, vi fikk enestaaende bilder, tok baade utvendig og innvendig UL og jammen saa vi ikke en liten pillefygert....eller en liten snurrebass, til og med jeg mente jeg saa det, og vi er rimelig sikre paa at det blir en gutt... =o) Rart aa tenke paa, vi har ogsaa jente fra foer. Saanne ting spiller ikke noen rolle for oss, men rart aa tenke paa at det bor en liten gutt inni der.... =o) Alt var vel med den lille og den vokste godt (bra det, har kastet opp og vaert superkvalm siste 2,5 mnd og gaatt ned 4-5 kg).

Saa vi er blide naa, kvalmen letter og jeg tenker jeg begynner aa trene i rolig tempo neste uke. Orker det naa, etter aa ha vaert ganske saa stillesittende siden okt ja....

Lykke til alle sammen, og jeg synes det er verdt aa oppdatere, saa kan andre som har mistet ogsaa faa noen gladmeldinger, det er jo fryktelig mye krisefokus her inne, ikke saa ille paa Bli Gravid, men paa 1. trim var det mye, maa jeg si....hjelpe meg.

Hepp hepp til alle og masse babystoev**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************fra oss

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Takk for et kjempehyggelig og motiverende innlegg, Femina! Jeg håper resten av svangeskapet ditt forløper uten noe mer dramatikk, og at du får en herlig baby!

Skrevet

Så koselig innlegg!!!

Kjekt med sånne solskinnshistorier!:-)

Lykke til videre i svangerskapet!!

Skrevet

Takk for det Tallulah og Smil, lykke til begge to, det kan saa lett gaa fint ogsaa, og man bekymrer i hvert fall ikke fram babyer for aa si det saann... Klem tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...