KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Altså, hvis jeg har en stilling som er mindre enn 50 prosent i 6 mnd vil jeg da ha krav på fødselspenger eller bare engangsstønad? vil pappaen miste sin rett til perm hvis jeg jobber mindre enn 50 prosent? Og hvis jeg jobber 70 prosent noen mnd men bare 20 prosent enkelte mnd blir det gjennomsnittet da?
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Fødselspenger får du, pappaen får ikke de 6 ukene, dersom du jobber mindre enn 50%, men han kan ta over din permisjon såfremt du går ut i full jobb, eller studie. Når man jobber sånn som deg (og meg), så regner de snittet ja. Noen regner de 6 beste av de 10 siste mnd.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Tror selve stillingsprosenten må være over 50% for å ha rett på fødselspenger. Tror ikke det hjelper å jobbe litt 20% og litt 70%. Kan du ikke ordne det sånn at stillingen er 50% men at du jobber litt mer noen mnd. og litt mindre andre mnd. Da tar de utgangspunktet i at du jobber 50% og tar snittet av de 6 beste mnd. når det kommer til utregning av fødselspenger. Pappaen mister sin rett til perm når du ikke har jobbet mer enn 50%.
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg jobba 48%, litt her og litt der, sånn til info ) Og jeg får foreldrepenger!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Ja det stemmer kanskje det..... Mulig jeg lyver litt da..... Men pappaen mister retten til perm om mammaen jobber mindre enn 50% ikke sant????
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 han mister de 6 ukene ja, men mor kan overlate permen til far, om hun gpr ut i full jobb eller studie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå