Kvitrebekk Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Er så rart. Når jeg står, går, prøver å gjøre litt her hjemme så hovner den ene foten veldig opp. Er hoven i begge beina for tida, men skal ingenting til før det ene beinet tar helt av! Er ubehagelig og føles jo sprengt.
Gutt 6 feb ;) Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har fått litt vann i kroppen, og hovner i begge bena. Kjøpt støttestrømper på apoteket, det hjelper en del. Ellers gjelder det å legge bena høyt så fort man han annledning. Vær obs på blodpropp. Går hevelsen ikke ned når du hever benet, blir det rødt, varmt og hardt, samt at du kan få feber må du kontakte lege.
Kvitrebekk Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2008 Går liksom ikke ned denne hevelsen. Sittet med beinet høyt i en time. Får kanskje ringe lege/føden, men synes ikke jeg pleier å få noe annet svar enn at det er sånn ting er på slutten.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Hei! Man skal være obs på at det kan være blodpropp ja! Eller DVT (dyp venetrombose) som man kaller det.. Ettersom det bare er i det ene beinet ville jeg vært litt ekstra på vakt! Ring lege du...
Kvitrebekk Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 Ringte føden og de sa at jeg absolutt måtte sjekke det i dag. Spesielt siden jeg før jul fikk flyforbud som forhåndsregel i forhold til blodpropp pga liten hjertefeil. Så nå har jeg fått time hos legen om 1 time. Kan være sikker på at da har hevelsen gått ned også føler jeg meg bare dum. Men da har jeg i hvertfall sjekket det.
Kvitrebekk Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2008 Nå har jeg vært hos legen. Var ikke blodpropp, takk og lov. Men hadde fått drastisk økning i hevelse i beina og han likte ikke det. Dessuten var ikke blodprøvene jeg tok forrige uke helt bra, spesielt i forhold til galle. Så nå har jeg fått beskjed om å ta det helt med ro også håpet han at det skulle gå bra frem til ks 22.1. Har time på sykehuset vedrørende dette i morgen og da skal jeg visst vise frem resultatet av blodprøvene. Så da får vi se hva de sier der da. Siden jeg ikke er helt i slaget så skal mannen min kjøre meg og det er deilig. Har 45 min reiseveg. Var i hvertfall godt at legen tok det på alvor når jeg kom. Var litt redd for at jeg skulle føle at jeg bare maste for ting som er vanlig i slutten av svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå