Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Blir gal jeg vil ikke bli unøvendig tjukk gått opp 6kg allerede og er bare 22uker på vei
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 er 23 uker og gått opp nå..wæææ 10 kg:( men syns heldigvis ikke altfor mye. Men jeg er lite aktiv og sykemeldt. Spiser heller ikke mye. SÅ ikke vær redd:)
Supertea Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Jordmor sa til meg at 6 kg i uke 22 var lite Jeg tror på henne, for jeg har ikke fått noe ekstra fett, bare større mage.
mamman t o.a Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 jeg er 16 uker idag,og hadde gått opp 4 kg i uke 9... tørr ikke tenke på hvor mange ekstra kg som kom i julen
mamiladi Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 :-D Jeg er 27 uker på vei og oppdaget på vekta at jeg allerede var gått opp 12 kg.... Det ble nok litt for mye ribbe, pinnekjøtt og kaker i jula! Men jeg synes ikke jeg har blitt tjukk, jeg var veldig slank før jeg ble gravid så nå ser jeg bare skikkelig gravid ut :-) satser på masse trilling i friskluft i sommer :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Du ligger under det som er gjennomsnitet å legge på seg når du har kommet til uke 22. Du burde slappe av og nyte graviditeten isteden for å fokusere på at du legger på deg.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Wow, 6 kilo i uke 22 lite? Nå er jeg ei lita jente og har tatt av meg litt i starten. Men i uke 15 hadde jeg kommet opp på startnivå.. (minus en halv kilo) Legen sa at jeg burde legge på meg minst 6-7 kilo hele svangerskapet. Helst 11-12... Sånn at jeg hadde litt å gå på.. Håper selvfølgelig at jeg legger på meg nok til å ha noe å tære på til ammingen, og nok sånn at noen ekstra kilo henger på...
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Ja, men blir mer sulten uansett hva ekspertene påstår. For min del hjelper det mye at jeg alltid har frukt, fiberknekkebrød og grønnsaker i huset. Er jo ikek så fryktelig lett å overspise av det:) 6 kg på 22 uker er jo ingen krise, men det kan jo lett bli uhåndterlig mye om man spiser helt feil ting...
Cheeva=) Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Uff.. 6 kg er jo LITE!!! jeg er idag 24 uker på vei.. og har gått opp så mye som 12 kilo:( dessuten er jeg stor fra før. Men så har jeg sluttet å trene og så spiser jeg "godt".. for å si det sånn.. er ikke bra, jeg vet.. prøver å bli sunn nå.. er det beste for meg og den lille prinsessa mi:)
mariachr. Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er 20 uker på vei og har gått opp 6 kilo. Er slank og aktiv i utgangspunktet, men ser jo at kiloene legger seg godt på rumpe, hofte og lår. Har lagt på meg mellom 20 og 25 kilo i de andre svangerskapene mine og alt har bare rast av meg etterpå. Tror det er bedre ha litt for mye enn for lite til ammeperioden, men selvfølgelig; alt med måte. Syns det er litt trist at det blir så mye fokus på disse kiloene når man er gravid. Tror det viktigste er å ha et sunt kosthold og holde seg aktiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå