Gå til innhold

Dere som har vært til tidlig ul.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hadde kommet til uke 14(eller mer)... ble det utvendig eller innvendig ul på dere? noen som vet grensa på når de begynner med utvendig ul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde utvendig UL da jeg var i uke 11..

Er veldig tynn, vet ikke om det har noe med saken å gjøre da...

Skrevet

hadde utvendig ul i uke 13.

har ikke noe å si om man er tynn eller ikke!

Skrevet

Jeg skal til UL i morgen, og forventer innvendig UL, da vil jeg vaere ca 13 uker. Tok ogsaa en uke 10, den var innvendig.

Jeg er ikke veldig tynn... =o) Og noen ganger er det saann at det rett og slett er for mange lag "av ting" hehe mellom det man vil se og huden, til at man ser helt klart med utvendig UL - tidlig. Men det kommer nok litt an paa utstyret ogsaa. Tipper min lege vil ta innvendig UL til jeg er uke 18 (faar en del ekstra oppfoelging, gaar ikke og bestiller alle disse UL selv altsaa) og kanskje han gaar over til utvendig da?

Forrige svangerskap gikk jeg til en lege som tok UL hver gang, og han tok da virkelig innvendig UL til langt ute i svangerskapet mener jeg aa huske... Er nok litt varierende praksis paa dette, kanskje man kan si at man oensker innvendig eller utvendig? Hva vet jeg... =o)

Skrevet

Hei :)

Dette med innvendig/utvendig UL har ikke med om man er tynn eller tykk, det har med hvor stor den lille er. Og selvfølgelig hvor godt apparat jordmora har. Jeg var hos privat jordmor for UL i uke 12+4. Jeg har flere kilo for mye, medn utvendig gikk veldig bra :) Vi fikk se et fint og klart bilde av den lille, men hun klarte ikke å se kjønnet på den. Kan nok være at hun hadde sett det ved en innvendig UL, da denne kommer "tettere på".

Lykke til :) En flott opplevelse!

Vi skal til ordinær UL i morgen, og eg gleder meg som en unge, hehe :)

Skrevet

mener eg ble fortalt at grensa på dette er rett rundt uke 13.. for jeg måtte ta innvendig ul når jeg var 12+4 og hadde veldig lyst til å slippe dette, men den gang ei..

Skrevet

Jeg har vært på tidlig ul i uke 9 og uke 16. Skal på utvendig ul i uke 18. Årsaken til at jeg har hatt ul er blødninger. Man får et bedre bilde av livmorhalsen når man bruker innvendig ul. Er ikke overvektig.

Skrevet

Jeg skal på sykehus og få ultralyden.. og den tidlige ul skyldes blødninger den første tiden(har stoppet nå da)

Har dette noe å si på om det blir utvendig eller innvendig? egentlig ikke noe big deal, men bare lurer..

og synes dere den ordinære ul om noen få uker blir overflødig? er egentlig ikke så stor fan av unødvendige ul, er jo sikkert ikke helt ufarlige stråler for den lille.. Samtidig er det jo et bra redskap til å se at alt er ok med babyen:)

-hovedinnlegger-

Skrevet

Jeg hadde innvendig da jeg var 13 + 2.

Skrevet

Når jeg tok ul i uke 12+2 var det innvendig.

Jeg tok flere tidlige ultralyder fordi jeg hadde mistet flere ganger tidligere. De var riktignok veldig korte i forhold til den ordinære. max et par minutter hver gang. På den ordinære gikk jordmor gjennom hele kroppen til babyen og sjekket nøye alt som var mulig å sjekke, og dette tok en halvtime ca. Heller ikke fan av for mye ultralyd men jeg tenkte at når de var så korte iforhold til den ordinære kan de umulig ha mye å si. For min det var den ordinære nyttig og veldig betryggende til tross for at jeg hadde vært tidligere og stas å få med masse bilder hjem i tillegg:-)

Skrevet

jeg tok utvendig i uke 12. mange forskjellige svar her..

lykke til på ul.

Skrevet

Hei!

Jeg er vel verken tynn eller tykk, men tok utvendig ul i uke 8.

Legen sa da at det var litt i grensen, men at vi skulle prøve det. Har også iflg. ham litt med plassering av morkaken å gjøre. Har man foranliggende morkake må man ta innvendig lengre osv..

Men mine bilder av mini-knøttet i uke 8 er kjempefine, ikke noe problem :)

Lykke til på ul!

Skrevet

Ok, takker for svar.. virker som det er ulik praksis rundt dette:)

Skrevet

jeg tok utvendig da jeg va 14+2...regner med du å får det.

Skrevet

Jeg hadde utvendig i 9. uke "siden du er så slank, prøver vi på det, " sa jordmor. SÅ slank var jeg virkelig ikke med mine 76 kg på 173 cm.

Funka fint det.

Skrevet

Sist jeg var gravid hadde jeg utvendig i uke 14, men hun vinglet litt før hun bestemte seg for å ta utvendig da...

Skrevet

Jeg tok innvendig i uke 6 og 9, utvendig i uke 12.

Skrevet

Var på UL i uke 9 og da tok de utvendig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...