Vladimir og Estragron Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har nettopp tatt en test som viste positivt! Dette er det jeg og mannen min har ønsket oss; nå får vi et barn til, det blir to år mellom barna våre. Likevel er jeg litt bekymra for hvordan hverdagen skal gå i hop... Det som bekymrer meg aller mest er at jeg drakk et glass vin til maten noen ganger i jula. Vi hadde sex bare en gang i desember, nemlig 22. desember, så det betyr at graviditeten var veldig ny... Men. På nyttårsaften drakk jeg et lite glass øl, littegrann akevitt (bare noen få slurker) og littegrann champagne. Hva tror dere om dette? Jeg visste at dette kom til å plage meg resten av graviditeten,hvis jeg ble gravid, så nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg gjorde det. Er så bekymra...
Gjest mphs Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Så tidlig var ikke ungen din koblet på blodsystemet ditt så det skal ikke ha skjedd noe med den. Gratulerer med graviditeten.o)
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 GRATULERER!!!!! Og du, ikke bekymr deg for sånt!! Det er MANGE som er på grisefylla før de vet at de er gravide, og på den tiden så er jo ikke embryoet "kobla" til deg på noen måte. Så slapp av! )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Tror du skal slappe av og ikke bekymre deg. Gutten min er frisk som en fisk enda jeg gikk på fylla da jeg var ca 12uker på vei. (fikk ikke vite at jeg var gravid før jeg var 16uekr på vei). Jeg plaget meg selv hele sv.skapet, men gutten kom ut som en frisk liten spirrevipp og har heller ikke vært syk på over ett år! Nå som du vet du er gravid bør flaskene bort, men det vet du selv, hehe
Topsy med Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 hei hei skjønner du er litt bekymret. jeg og hadde drukket mye mer en deg helgen før jeg fant ut jeg var gravid. har nå en nydelig sønn på to mnd:-) de fleste har nok tatt seg litt vin eller lignende før de finner ut at de er gravid.
cherry coke Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Gratulerer=) Jeg visste ikke selv at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei, og tok meg noen skikkelige fester før jeg fant det ut. Jordmora sa at jeg kunne bare ta det helt med ro. Dette går helt fint=)
sorlandet Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Synes du skal prøve og glemme det og heller fokusere på at du er GRAVID!!! Med førstemann var jeg på byen 3 ganger i ukene før jeg fant ut at jeg var gravid, og drakk mer enn bare et par glass ja... Tror til og med snuppa vår ble unnfanget i beruselse under Quart-festivalen.. Vet at man blir anbefalt å holde seg unna alkohol mens man prøver, men for meg har det vært viktig å leve normalt, for man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta å bli gravid... synes ikke du hadde drukket så mye jeg...
Vladimir og Estragron Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2008 Takk for svar. Skal prøve å ikke tenke mere på det, og leve sunt fremover :-)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Gratulerer med spiren. Kjære deg ikke bekymre deg for at du drakk litt i jula. Da jeg gikk med guttungen, før jeg visste jeg var gravid, så drakk jeg 2 flasker med vin. Jeg hadde virkelig ikke peiling på at jeg var gravid, det gikk bra og jeg fikk en fin gutt i juli året etterpå. Ei jeg var på svangerskapskurs sammen med hadde drukket hver dag en hel uke og hun var også da over 40 år, gikk bra med ungen hennes også. Det sies jo at det er større sjanse for at det er noe med barnet når enn er over 40, det gikk da bra med gutten hennes. Gjør det heldt sikkert med babyen din også.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Gratulerer forresten, glemte å skrive det Lykke til i svangerskapet
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 med min elste fant jeg ikke ut noe før jeg var 8 uker på vei, da hadde jeg vært på ferie og drukket en del (ikke flat fylla) gikk helt fint det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå