Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Syns alle jeg snakker med er i barselgruppe. Min gruppe ble ikke noe av, og jeg syns det er litt synd. Hadde vært morro å sammenligne andre barn i samme alder. Kjenner to med barn født samme tid da, så hjelper jo litt........=)
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Hadde barselgruppe på hs, men er mest saman med "sommarbabyane" som eg vart kjent med her inne
FanteGuri Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 På helsestasjonen jeg hører til hadde de 3 barseltreff, etter det er det opp til gruppa å bestemme om de vil treffes igjen. Jeg hadde ikke anledning til å møte på barseltreff noen av de 3 gangene, så jeg går ikke i noen barselgruppe. Er heldig og har et vennepar som også har liten baby på samme alder som vesla vår, treffer de av og til, men ikke ofte nok. Vurderer åpen barnehage utover vinteren... Ser at vesla hadde hatt godt av å treffe jevngamle unger. Hun har en fetter på 6 år da, som vi treffer ofte, men det blir liksom ikke det samme. De snakker jo ikke samme språk enda..
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Er med i barselgruppe (de jeg møtte på helsestasjonen), og har holdt sammen siden da Vi er vell 7 stk totalt (8 egentlig, men er ei som aldri har vært med). Vi har det sånn at vi treffes hver onsdag kl 1200. Så finner vi ut noe å gjøre, trille tur, gå på cafè osv. Småttisene er 5-7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er ikke med i noen Har veldig lyst da, men jeg bor på en liten plass. Så er ikke så veldig mange her med babyer på samme alder som min. Men vet om noen her som har født nå i høst, men virker som de er endel eldre enn meg. å har både 2 og 3 barn fra før. Jeg er 24 og dette er mitt første barn. Spurte helsesøtra, hun sa hun skulle spørre de andre. Men har ikke hørt noe, så regner med at de ikke er interessert. Har vel nok med å ta var på de andre ungene sine. Utrolig kjipt fordi vi har nesten nettopp flyttet hit, så jeg kjenner ingen her. så da sitter jeg hjemme alene for det meste, mens sambo er på jobb. Har heller ikke noe familie i nærheten. Går tur innimellom, men det er begrenset hvor man kan gå, har ikke så veldig lyst til å traske langs distriktsveien, der det ikke er noe fortau, og biler passerer i over 60km. Så da blir det heller bare små turer på en halvtime ca. Menmen, går nå greit
*1+1=2 små* Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 har aldri blitt introdusert til andre mødre som fikk barn ca samtidig som meg:( Kanskje jeg får høre om det på 6 ukers kontrollen på HS...noen som vet når man får vite om andre i samme situasjon? Hadde vært morro med noen som bor her i Halden som er i samme situasjon som man kan møte og prate med! INGEN av mine gamle venner har fått barn...så prøver så godt jeg kan å knytte nye kontakter!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Jeg fikk tilbud om barselgruppe da jeg var på helsestasjonen, men valgte å ikke bli med på dette. Av den enkle grunn at jeg har flere i min omgangskrets som har barn på samme alder som snuppa mi allerede, og at jeg ikke orket tanken på "enda en greie" i hverdagen som kun dreier seg om baby og permisjonstid.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Man begynner ikke med barselgruppe før barna er ca 3 måneder. Ringes opp en uke før eller no, hvertfal sånn her jeg bor.
Willy Wonka Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har vært på første barseltreff idag, nurket er 3 mnd gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå