Gå til innhold

klarer ikke å holde meg mye lenger..er d så ille å si d tidlig da?;)


Gjest

Anbefalte innlegg

trodde jeg skulle klare å vente til uke 12 før jeg sa d..jeg er 6+2 å d går egentlig fint å holde seg..men d har begynnt å lekket litt å litt ut..til folk på jobben siden jeg har en tung fysisk jobb,..lurer pp å vente ca 3 uker til ,da er jeg 9 uker ..då må jeg fortelle d til barna mine..så tenkte jeg kanskje at de kunne fortelle d til mamma å de med å tegne et kort med magen min å en liten baby inni ..d er litt søtt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gangen var jeg veldig nøye med å vente til 3 mnd var gått...

Ikke sist gang og ikke denne gangen!! Det er mange som vet det allerede, er også i uke 7. Vanskelig å skjule også fordi jeg er så vanvittig kvalm . vil jo ikke at folk skal tro jeg alvorlig syk eller noe... Dessuten er det bare koselig å fortelle, alle vet jo at det er en viss risiko for abort i denne perioden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å vente så lenge med å fortelle det. Første gangen jeg ble gravid endte det i en SA var det bare jeg og mannen min som visste det, og vi gikk da igjennom sorgen alene. Hvis vi er uheldige denne gangen òg så vil jeg gjerne ha noen å dele sorgen med. Og gledene med hvis det går bra.. Jeg fant ut på mandag at jeg er gravid, så jeg har ikke hatt så lang tid på å fortelle det til noen, bare en venninne og mannen så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men synes dere d er for tidlig å fortelle d til barna i uke 9 ..d blir jo lenge å vente for de..men,kanskje de ikke går å tenker på d så mye heller..uansett om jeg venter å fortelle d til jeg er noen mnd pp vei så er d joolenge å vente for de uansett..siden de ikke har d tidperspektivet som vi voksne har..1 uke kan jo virke som en evighet for små barn..forstår dere?:)

d blir nok i uke 9 ja..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt tidlig, men det er jo litt avhengig av de ungene du skal fortelle det til. Hvor gamle og modenhet osv. Vi kommer nok til å vente til det ikke kan skjules lenger at jeg er gravid. Håper det vil gå å vente til etter UL'en. 20 uker blir lenge nok å vente uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant også ut på mandag at jeg er gravid ;)

å er sprekk ferdig å har egentlig lyst å fortelle det til hele verden hihi

har sagt det til de jeg føler det er viktgst å si det til

Alle er voksne folk som vet at mye enda kan skje ;) og som det ble nevnt her så slipper man å ta sorgen alene hvis noe skulle skje eller at man rett og slett bare har noen å snakke med om alle de rare tingene som man har i hodet ;) ( jeg har mange hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tobimum..først sier du at du skal vente lengst mulig med å si d ..så sier du i et ennet innlegg her at du ikke skal vente lenge..hmm..hehe ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:=)

det er vanskli å holde tilbake at man er gravid..første gang for me..men har en krevende jobb å det er ikke alt e kan få gjennomført på jobb nå som e kunne før..er egentli veldi nervøs for å løfte tungt o dv.å folk ser jo at e har blitt litt "sløv" i forhold for noen uker siden..så det e rmye som spiller inn..men det er jo det beste som har hent:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dårlig formulering og rotete svar.

 

Meldingen over handler om å fortelle til søsken at det er en lille bror eller søster på vei.

Meldingen under handler om å fortelle om graviditeten til voksne i familien, venner kollegaer.

 

Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tobimum :ja nå forsto jeg:)men jeg er litt nøye på at ungene mine får vite d før alle andre:) jeg vil de skal få fortelle d til familien..:)d blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt våre barn. Men de er 13 og 9 år og store nok til å skjønne at vi er tidlig enda.... Og mye kan skje de neste ukene. Men "noe" kan jo gå galt i mange uker enda!! Og det er drøyt å skulle vente til jeg er 12 uker på vei - når alle rundt meg skjønner hva som er i gjære. Og dette er vår nr 3 og magen kommer fort!!! Men hun på 13 hadde allerede lagt merke til at puppene mine har blitt større..... Nei, jeg er ikke tilhenger av å vente med å fortelle. Går det galt ,så går det galt - om folk vet eller ikke. Og vet noen, kan man trøste seg hos de samme menneskene - tenker nå jeg. Og jeg er jo så sprekkferdig av stolthet - at jeg ikke kan la være å dele gleden med gode venner ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d er sant så du sier..d har liksom alltid vært sånn at mann "skal" vente til uke 12..men jeg føler meg ikke heelt klar til å fortelle d før uke 9 til barna mine..men da får resten av verden o vite d hehe-.d er jooet par så vet d ..å sikkert en del så har mistanke..mamma har sagt at jeg sikkert snart blir gravid igjen..så da vil jeg (¨på trass) vente lengst mulig m å si d til hu..;)

ja jeg kjenner at magen kommer raskere denne gagen..iiiiik.,men d er liksom ikke den kulen ..men småfeit mage..ææsj..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke lett å holde en sånn nyhet inne, men jeg skal prøve å vente til jeg er ca 3 mnd på vei før jeg forteller det til for mange. er bare 5 uker på vei nå. er skremmende hvor godt jeg kjenner kroppen min, så fant det jo ut med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 7 uker på vei. har visst jeg er gravid i 2 uker. det som jeg synes er mest vanskelig her. er at jeg har sluttet å røyke og siden det er bare jeg og kjæresten min som vet det. synes jeg det er vanskelig å være rundt andre. for alle jeg kjenner røyker og hvis eg forteller jeg er sluttet tror de at jeg er gravid, og vil ikke fortelle det enda. tenkte å vente til det har gått ca4 mnd hvis eg klarer. ved mindre jeg blir veldig stor og klarer ikke skjule det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke ønsker å si noe. så kan du jo bare si at du hadde som nyttårsfortsett at du skulle slutte.

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...