Gå til innhold

fly i uke 30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere reist til gran canaria i uke 30-31?

Turen er allerede bestilt. Er nå i uke14 så vaskelig å si hvordan formen min er da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ikke være noe problem nei.

Jeg fløy selv i uke 30, og det gikk helt fint.

Bare husk på å ta på støttestrømper. (da slipper du å få åreknuter, enten om du har det fra før eller ei..)

I tillegg kan det være greit å bevege seg litt.

Formen er som regel fin-fin i uke 30!!!

Skrevet

Om formen er bra skulle det ikke være noe problem.

Men jeg tror jeg ville sjekke med flyselskapet om jeg overhodet får lov å fly så "langt" ut i svangerskapet.

Noen flyselskaper f.eks British Airways og Finnair krever legeattest for gravide etter 28 uker. Normalt tillater de fleste flyselskaper reise for gravide frem til uke 36-38.

God tur

Skrevet

Jeg var der nå i uke 31. Gikk helt fint. En flyvertinne kom å spurte meg hvor mange uker jeg var på vei. Jeg sa 31 og da var alt ok. Hadde med alle mine legepapirer- helsekort osv i vesken i tilfelle de skulle trenge bevis.

(fikk en stor champisflaske og lykkeønskninger fra crewet når vi skulle lande- veldig hyggelig opplevelse)

Skrevet

Gran Canaria er jo et stykke unna da, men selv flöy jeg i uke 37, men turen tok kun litt over en time. Ikke noe problem det hvertfall, men stötteströmper og vann er viktig!

Skrevet

Du må sjekke med flyselskapet om hva som er reglene for så lange flyturer. Grensen for flyturer under 4 timer er at det må være mer enn 2 uker igjen til termin for å få være med og hvis det er mellom 4 og 2 uker igjen så må man ha med legeattest. For flyturer som er lengre er det altså strengere regler, men har hørt et sted at grensen er 7 uker, men det varierer nok fra selskap til selskap.

Jeg fløy til og fra Paris i desember, da var det 5 og 4,5 uke til termin. Det gikk veldig bra. I uke 30 hadde ikke jeg hatt noe problem formmessig med å dra da heller. :-) Lykke til, håper du holder deg i form og får en fin tur!

Gjest Lenchen *høygravid*
Skrevet

Tror ikke det har noe å si. Fløy selv i uke 33 og 35, gikk helt fint det. Bruk støttestrømper, og passe på å få i deg nok væske :)

Skrevet

Fløy selv i uke 30, bare til København da. Men det synes jeg var det seneste jeg orket, pga at en da begynner å bli større og mer sliten.

Jobber selv i flyselskap, og vet at det er veldig forskjellige regler fra selskap til selskap, også om du trenger erklæring fra lege. Sjekk ut dette før dere reiser, vi har måttet avvise gravide før som ikke har slik erklæring. Du finner info om dette på nettsiden til selskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...