MamiMaribel Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Hvor store deler/prosent grovt mel har dere i brødet ? Hva slags grovt mel bruker dere vanligvis ? Gode oppskrifter å dele ? :-)
anni69 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Dytter på denne. Ønsker sunne og gode oppskrifter som kan brukes i brødbakemaskin.
MamiMaribel Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2008 Supert....:-) Jeg har prøvd mye forskjellig, men denne bruker jeg som regel alltid nå:(har ikke maskin) 7 dl sammalt hvete, finmalt 3 dl havregryn 10 dl hvetemel 1 liter vann halv pakke gjær av og til solsikkekjerner eller andre frø, litt olje osv. Brødene blir smakfulle og saftige, men man blir lei av det samme hele tiden:-)
ifie Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg bruker slike ferdigblandinger, jeg! Møllerens kornbrød(?) er den jeg bruker mest. Jeg pøser ofte på med mer frø o.l., men må vel gå bort fra det nå som lille snupp også vil spise brød Før jeg begynte med disse ferdigposene, hadde jeg vel minst 50% grovt mel i brødet. Sammalt hvete var vel det jeg brukte mest. Har aldri vært særlig god på brødbaking, så jeg har nå bare putta oppi det jeg fant!
MadameMimm Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Jeg bruker en pakke kornbrød, ca 1/2 pakke grovbakst, ca. 1/3 pakke lettkokte havregryn, (for å få saftige brød) og resten hvetemel til deigen får en god konsistens. Disse brødene er ikke så fryktelig grove pga guttungen, han nekter å spise grovere brød. Bruker 14 dl vann, og 3 dl olje (eller smør, hvis jeg er fri for olje)
MamiMaribel Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2008 Knar du masse, eller blir deigen løsere, så du kan helle den over i formene ? På hvilken temperatur steker du ? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå