Gå til innhold

Noen som har nektet de små nattmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 9mnd og vi er nå "pålagt" av HS om å slutte med å gi mme om natten. Helt greit for meg for jeg er totalt uslitt, men småen er ikke fornøyd.

Hvordan går man egentlig frem?

Bare nekter man å gi mat - and that`s it?

Hvor mange skrikenetter tar dette - sånn ca?

Og ellers noen gode råd/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, du kan jo prøve å gi vann? Da vil det jo kanskje ikke bli så fristende å stå opp om natta.

Skrevet

Vår gutt på 9 mnd er vant til å få pupp om natten etter han fikk tenner og var MYYYE våken.

Vi har vel holdt på i en uke ca. på å trøste han når han våkner og bysse han i søvn igjen.

Et tips er å la pappaen gjøre det om natten og kvelden. Det funket her ihvertfall, nå sover han fra 2000 til ca. 0500, som er en STOOOR forbedring.

Gir han også vann om natten hvis han ikke vil roe seg. Det også funker.

Jeg gir ham pupp kl. 0500, da er det liksom litt morgen. Og du trenger ikke ta alle øktene første natten, du kan "spre" det utover.

Skrevet

Sluttet med nattmat når han var 8 mnd. Da fikk han både middag og grøt. Så det ble noe gråt ja. tror det tok mellom 5-7 dager før han skjønte at her var det ingenting å hente. Var ganske tøft,men det gjelder å ikke gi seg. Spiste da mere på dagen.

Skrevet

Når vi nattavvente begge jentene våre var det pappan som tok de både om natten og la de om kvelden! Det gikk MYE bedre enn når jeg skulle gjøre det selv. Vi lukter jo melk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...