Gå til innhold

Noen som har opplevd det samme????

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste tre ukene har jeg gått ned 100 gram.......er 35+1 idag, og lurer på om det er flere i samme situasjon??? var ho legen forrige torsdag og ho reagerte da jeg ikke hadde lagt på meg på to uker....nå har det altså gått tre....Bør jeg undersøke at babyen får det den skal? Kjenner mye liv, og alt virker normalt ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100gram?? Det er jo ingenting... Spørs jo på hva du har spist osv dagen før veiing det. Men at du ikke har gått opp er nok ikke farlig..

Jeg hadde gått ned halvannen kilo og alt var i orden, så regner med at det er det med deg også med 100gram;)

Skrevet

100 gram er jo ikke mer enn hva du går ned i vekt etter å ha vært på toalettet :). Ikke skrem deg selv ved å henge deg opp i sånne små tall. Men dersom vekten din fortsatt ikke går opp (eller går mer betydelig ned) burde du kanskje ringe legen din igjen hvis hun uttrykte bekymring sist.

Skrevet

Det skal vel litt mer til enn 100 gram før det påvirker babyen. Det er veldig vanlig å ikke legge på seg så mye de siste ukene, magen blir rett og slett mindre, og har ikke plass til masse mat. Da spiser man kanskje oftere, noe som igjen øker forbrenningen, og påvirker hvor mye man går opp.

Jeg har ikke lagt på meg noe siden november, men både sf-mål og ul-mål av babyen viser at han vokser og trives og ikke påvirkes av dette. Så jeg ville ikke vært noe bekymret, babyen din tar det den trenger. Husk også på at mange går kvalme gjennom hele svangerskapet, og legger minimalt på seg (stort sett kun baby, blod, livmor osv...) og de føder vel stort sett like sunne og friske babyer som alle andre.

Skrevet

Jeg har også fått litt ned (0,5kg) de siste tre ukene (uke 30-33), og når jeg nevnte det for legen sa hun halvsyrlig at "det er vel ikke akkurat noen krise" :o). Det viktigste er jo at sf-mål utvikler seg som det skal med mindre du er helt radmager fra før.

Skrevet

Takk for svar. Skjønner jo at 100 gram ikke er mye å gå ned,men hadde forventet å legge på meg, og så veide jeg mindre enn sist uke,,, og legen sa jeg kunne regne med å gå opp en kilo i uka fremover.......sf mål er helt på normalen, så regner med at alt er greit, men ville bare høre om det var flere som hadde stagnert.. Tror ikke tulla lider noe nød, men ble bare litt bekymret siden legen rynka på panne over mangel på vektøkning sist uke..

Skrevet

Jeg gikk opp tilsammen 2.8 kg fram til uke 26, i uke 32 så hadde jeg gått ned 1.1 kg, og da jeg var på kontroll igår så hadde jeg¨gått opp 100 gram igjen... Så jeg har gått opp tilsammen 1.8 kg! 33+6 idag....

Nå har jeg mer enn nok å ta av fra før, så sånn storkrise er det ikke, men det går utover energinivået mitt for jeg spiser nesten ikke for matlysta har ikke vært tilstede i svangerskapet.... :( Dette har gjort at BT mitt har steget.... :(

Men jordmora holder et ekstra øye med meg pga dette, så jeg skal på ekstrakontroller på fredag og i neste uke......

Så jenter, vær flinke til å spise ofte, hvile MASSE, drikk MASSE væske og ta vare på dere selv! :)

Skrevet

gikk ned en kilo i jula jeg...frister ikke m tung mat ,går mest i frukt og grønt.legen sa at sålenge symfyse målene øker så er d ikke noe stress..er i uke 37 nå.

Skrevet

Jeg gikk kun opp 1 kg i svangerskap nr 2, ingen som reagerte på det så lenge jeg fulgte symfysemålene fint. Det eneste negative for meg var at jeg ikke hadde noe å gå på etter fødsel. Er ei lita jente i utgangspunktet ( 1.60 høy og 58 kg ) Så hadde egentlig forventa å legge på meg mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...