Gå til innhold

Bekkenløsning og "trening"

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen *høygravid*
Skrevet

Uff, jeg er så utrolig stillesittende for tiden. Er 100% sykemeldt for bekkenløsning, og er 35+2 på vei. Driver litt rundt i leiligheten og vasker o.l, drar til butikken for å handle, men jeg klarer ikke å gå langt før det begynner å gjøre skikkelig vondt.

Var hos jordmor i dag, og hadde gått opp 3 kg på en mnd, så nå får det snart holde (spiser ikke usunnt). Men er det noe vi med bekkenløsning kan trene uten at må ligge strekk ut på sofaen i 3 dager etterpå??

Bassengtrening for gravide fikk jeg ikke plass på :-( Var for lang venteliste...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært hos fysioterapeut pga bekkenløsning og trent, og da har jeg syklet sakte og rolig på ergometersykkel som oppvarming. Noen ganger bare et kvarter, andre ganger lenger dersom jeg har vært tidlig ute. Øvelsene jeg har gjort etterpå har jo vært sammen med fysioterapeuten, men lett sykling klarer du hvertfall alene. Jeg har også veldig vondt for å gå, men det gikk kjempegreit med sykling.

Skrevet

Du kan få ett bra opplegg for trening i vann hos fysioterapauten, jeg har fått øvelser jeg kan gjøre for meg selv i svømmehallen av fysio. Best i varmebasseng

Skrevet

Hei, ser du er fra Oslo. Hvis du bor der nå, er det helt sikkert plass til deg på bassengtrening der hvor jeg går. Det er gjennom Fagerborg fysioterapi, men det er på Romsås bad (så det er et stykke unna sentrum, men banen stopper på senteret der badet ligger). De har også trening på Vestkantbadet, men der var det fullt når jeg meldte meg på.

Jeg prøver dessuten å få kommet meg på Bølerbadet innimellom(også der går banen(og buss) helt frem, så hvis du har lyst til å gi deg med på det, kan du jo bare sende meg en melding her på bim, så kan jeg vise deg noen av de øvelsene jeg bruker som vi har lært på gruppetreninga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...