Gå til innhold

Middagsoppskrift som inneholder:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å lage noe godt og lett. Ser for meg noe som stekes i panne sammen med opphakket paprika o.l med en god saus oppi. Chili saus eller tomat. Noen som har noe godt?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager noe omtrent som dette (blir litt forskjellig hver gang) : Skjær kyllingfilet i strimler og brun dem lett, ta de ut av panna og putt oppi sopp, løk, paprika, stangselleri, eplebiter (best med et litt syrlig eple) og la det surre. putt oppi en halv terning med hønsebuljong, litt vann, krydre med estragon, hvitløk og pepper,Jevn med litt maizena hvis du vil ha tykkere saus. Ha i en slump matfløte til slutt. Server med pasta eller ris eller bare grovt brød. Yummy!

Skrevet

Vi pleier å spise det på denne måten :-)

-200g strimlet svinekjøtt

-200g strimlet kyllingkjøtt

Dette stekes i ei varm panne med olje, salt og pepper samt en dæsj med sånn(står litt stille her) svart som man har på risen.. + 1/2 terning kylling buljong og 1/2 terning kjøttsuppebuljong.

I tilegg har vi

-Minimais (1 boks)

-Vannkastanjer (1-2 bokser)

-Brokkoli (1/2-1 hel)

-Purre (1)

-Rød løk

-Gul løk

-Rød paprika

-Gul paprika

-

Skrevet

Kom borti lagre knappen :-(

Vi pleier å spise det på denne måten :-)

-200g strimlet svinekjøtt

-200g strimlet kyllingkjøtt

Dette stekes i ei varm panne med olje, salt og pepper samt en dæsj med sånn(står litt stille her) svart som man har på risen.. + 1/2 terning kylling buljong og 1/2 terning kjøttsuppebuljong.

I tilegg har vi

-Minimais (1 boks)

-Vannkastanjer (1-2 bokser)

-Brokkoli (1/2-1 hel)

-Purre (1)

-Rød løk (1)

-Gul løk (1)

-Rød paprika (1)

-Gul paprika (1)

-Bambusskudd (1 boks)

Grønnsakene haes i på slutten når kjøttet er gjennomstekt. I tilegg har vi oppi en ferdig kokt knust Mr Lee, Kjøttsmak nudler(krydderet har vi i selve panne helt på slutten og nudlene koker vi i vann(knuser de først) og så i panna med grønnsakene.

Sper på med olje om nødvendig.

Har ingen saus men det er ikke nødvendig, Grønnsakene blir sprø og gode og det smaker masse :-)

Skrevet

Serverer med ris til, da holder dette i 2dager for mannen min og meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...