Gå til innhold

Tenker på min mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor ble enke for snart 1 år siden, etter å ha vært gift i over 50 år. Jeg syns hun har klart seg utrolig bra og er ganske sprek til å være snart 75 år! Dessverre bor hun nesten 100 mil unna meg, så vi sees kun i ferier. Men vi prates på telefonen hver eneste dag og har et utrolig nært og godt forhold.

Jeg har i det siste merket at hun virker litt nervøs og engstelig. Hun får ikke sove så godt om natta og er urolig for at det skal feile hjertet hennes noe. Hun har vært hos legen flere ganger og sjekket det, men de finner ikke noe unormalt med det. Hun innrømmer selv at hun har lett for å engste seg og må ta en beroligende tablett om kvelden for å få sove. Brødrene mine bor heldigvis såpass nærme, så de er stadig hjemme en tur og hun føler seg trygg i huset hun bor i og har gode naboer som bryr seg.

Likevel kjenner jeg en uro over å tenke på hvordan det skal gå med henne i tiden fremover. Merker at humøret hennes går i bølgedaler. Noen ganger har hun et livsmot og humør som virkelig er på topp, mens andre dager virker hun rett og slett deprimert og lei av livet. Dette var bare et lite hjertesukk fra meg som savner mammaen sin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...