Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Er i uke 23 og gikk skikkelig på rompen på glattisen i dag. Etter en halv meter snø har det nå begynt å regne og det er såpeglatt! Fikk litt angst, da jordmor akkurat har fortalt meg at jeg må være forsiktig nå og ikke falle!! Men jeg slo meg ikke, fikk ikke vondt noe steder, så jeg satser på at det har gått greit...De tpler vel et lite dult? Det er vel værre hvis man faller oppå magen og fpr slag mot magen? Kløna...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg ville tatt en tur til legen eller føden for en sjekk siden du falt på rompa.... I noen tilfeller kan slimproppen løsne av støtet....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 hvis du er bekymret for barnet så legge deg på siden og kjenne etter spark. Fikk jeg tips om. Det er mer som beskytter barnet om du lander på magen enn om du lander på ryggen. Men er du usikker, så er det bedre med en tur for mye enn en tur for lite;)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 du kjenner det selv på kroppen .. Og til deg over her. Om slimproppen går tidlig i svangerskapet kommer den tilbake. SÅ slutt å skrem
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Er ikke farlig å falle på rompa,du kjenner selv om du fikk ondt noen plass!!!Ungen tåler det,å faktsik mer...Slimproppen kan gå uten at man "slår" seg på noen måte,uten at det er en farlig (som anonym over her sier!)
*Super*Mamman* Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Det farlige med å falle, er at morkaken kan løsne. Gjør den det, er det vondt, en smerte som vil vedvare og ikke forsvibbe. Du vil også da kunne få blødninger. Har du ikke smerter, har alt gått bra:) ( svar fra min lege da jeg spurte ham om dette)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Bra svar, glad du delte det med oss andre som småusikre har fulgt denne tråden. jeg som skal stå ski (for 3 gang) til helgen ble faktisk litt usikker her gitt. Hadde som du sa regnet med at kroppen ga beskjed om noe var galt!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 hehe.. 3 gang i svangerskapet that is.. Måtte bare le litt av meg selv, for det hørtes vel litt vågalt ut. Har hatt ski på beina fra jeg var 2 år så er en stor del av livet mitt. Hadde aldri i livet vært nybegynner på ski, finnes grenser for risiko lissom. Holder meg til snille bakker. MEN MÅ STÅ PÅ SKI! Er jo masse masse masse snø på fjellet..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Jeg fallt flere ganger når jeg var gravid sist gang når jeg var lengre på vei enn deg (ned en trapp og på ski). Så lenge jeg hadde kjent liv etter noen timer, så kom jeg ikke på at jeg måtte gjøre noe i forhold til det.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg... Ikke for å skremme, men moren min falt på rompa på isen, merket ikke noe spes annet enn litt behag med en gang. Hun reiste hjem, og på kvelden gikk vannet, og jeg ble født dagen etter, 2 mnd for tidlig...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Noen mente jeg skremmer lengere oppe her,men det er en liten gylden regel det at faller du når du er gravid skal du inn på sjekk.. Samme spørsmålet fra en annen på trim 3,se der....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Hei. tro det eller ei, men det er hardest å lande på ryggen\rompa. legen min sa at magen er såpass bra polstret, og at barnet ligger godt beskyttet inne i magen. værre for rygg og bekken å ta støyten. Men alt gikk sikkert bra med deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå