77modell Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Her er det litt banan. og pære. I tilegg til de glassene som er i butikken. Men hva med avokado og mango? Noen som bruker disse, eller vet hvor gamle de må være for å spise det?
tre_prinsesser Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Du får vel mango på sånn 8 mnd glass, så fra den alderen må det være greit hvertfall... Her gir vi gulla på 10 mnd: banan, eple, kiwi(litt), bær -spes blåbær nå, plommer, svisker, ananas og melon. Det meste egentlig, men tror man skal vente med fersken og nektarin pga allergi, mener å ha hørt det et sted. Har også prøvd oss på litt appelsin i vinter.
77modell Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2008 Lager du det meste sjøl da? Koker, eller bare moser?
geircr Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 sønnen min er 7 mnd. jeg lager fruktmos selv. koker pære og eple, hiver det i blendern men mango og litt sviskesaft. blir skikkelig digg. ellers gir jeg store biter med agurk og mellon f.eks når vi spiser middag. da føler han seg en del av familien og spiser sammen med oss:) du kan fint gi avokado forresten:)
Bippe77 Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Lurer litt på hvordan annanas er jeg... vi skal til thailand snart og der er den jo så god, men så har jeg hørt at annanas ikke er så bra å gi babyer.. er visst noe av det sterkeste.. noen som vet?
77modell Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har laget mye sviskesaft og sviskepure selv. Koker det lenge, setter et kaffifilter i et halvliter glass og siler det. Da slipper vi at hullet i flaska tetter seg, o g det er jo kjempelett:) Har bare most "avfallet" med gaffel, har gått veldig bra. Spørs om jeg må handle litt anna godis og koke sjøl:) Hvor lenge holder det seg i kjøleskap da? Eller fryser dere det? Å annanas har jeg ikke hørt noe om desverre. Men den er jop dritgod da:) Om du vanner ut annanas safta må det vel gå greit å drikke den ivertfall.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Jenta vår ELSKAR mango! Ho er straks sju mnd, og får mango, eple, druer, svisker, appelsin/klementin - alt eigentleg. Har ikkje gitt ho banan, for ho er litt hard i magen allereie.
tre_prinsesser Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Svarer nå jeg, har vært ute å lufta oss i regnet skjønner dere... =) Ang Ananas så har jeg servert det i små mengder fordi jeg så det fantes i Småfolk sitt glass som heter "Frukt og korn" fra 6 mnd, så da tenkte jeg at det var greit. Hun får biter som hun kan spise selv, samme med eple, men før hun kunne det så putta jeg sånt i blenderen med litt juice, vann e.l. Andre ting som banan og kiwi får hun med skje. Ang bær så finner du det i frysedisken på butikken nå på vinteren, uten tilsatt sukker Det kan du mose og gi rent eller blande i grøt osv. Men husk at du introduserer en ny mattype av gangen for da er det lettere å oppdage hvis barnet reagerer på/er allergisk mot noe!
tre_prinsesser Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Og det meste holder seg ikke mer enn en dag sånn, blir fort "surt", så pleier å fryse ja, bruker sånne bokser til å fryse syltetøy o.l
77modell Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2008 Ja da har jeg vært husmor! Hadde et par pærer og epler som var begynt å bli litt "dårlig", så de ble skrella å delt i biter og kokt med vann. Nå er det bare igjen å mose de:) Vi er flinke dere:)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Jeg deler eple eller pære i små biter og så spiser han det selv, eller så pleier han å spise en banan til lunch. Ellers spiser han clementiner (ja vet di ikke skal ha citrus) og alt annet du stapper i munnen på han. Har aldri kokt frukt!!! Men ga fruktglass når han var liten.
77modell Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. januar 2008 Jenta mi er forliten til å få frukt i biter............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå