Gå til innhold

Flytte utenlands

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar har gått fra hverandre. Han er fra Danmark og flytter tilbake dit.

Jeg har alltid hatt lyst til å flytte til Danmark, har egne venner der uavhengig av barnefar og tanken er slett ikke fremmed for meg. Vi har vært masse i DK og ungene har venner der også. Samt hele fars familie bor på et og samme sted der. Jeg jobber i et internasjonalt selskap, så muligheten for overflytting er stor. Det betyr at jeg kan fortsette i en jobb jeg føler meg trygg.

Her jeg bor nå har jeg kun kollegaer, noen venner og søsteren min. Det er ikke her jeg har mine barndomsrøtter, og mine foreldre er skilt og bor 700 km vekk fra oss. Så avstanden fra de blir ikke merkbart endret.

Jeg tenker på barna og meg selv. Jeg føler at barna trenger faren sin i oppveksten og jeg trenger noen å dele omsorgen med. Jeg vil ikke være alene om alt som skole, lekser, oppfølging, avslutninger, idrett, sykdom etc. Og det siste jeg vil er at de skal sendes hit og dit...

Barna er 6 og 6 år. Jeg er 33 år og jeg har forhåpentligvis mer enn halve livet mitt igjen å leve, og tror fint jeg kan bli lykkelig i DK.

Men er dette det rette valget? Hva tenker dere om mine tanker?

Jeg må bare lufte dette litt. Det skjer ikke noe før evt. til sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som geniale tanker=) Jeg er enig med deg i at barn trenger fedrene i livet sitt også. Hvis du kan trives der så flytt=)

Skrevet

Hadde flyttet tror jeg. Hoeres jo ut som nesten vi ha det bedre der og med tanke paa barna deres saa maa det jo vaere det beste.

Funker det ikke kan du heller flyttet tilbake til Norge etter et aar eller to....

Skrevet

Hoeres ut som du har tenkt noye gjennom det. Og om du fortsatt kommer greit nok overens med faren saa hvorfor ikke. Det er jo kjekt for barn og far aa se hverandre oftere enn bare en og anna ferie etc.. Billigere blir det vel og i lengden ;-)

Om muligheten er der hadde jeg proevd. Kan evt flytte hjem igjen om det ikke funker..

Skrevet

Just do it! Bor selv i kbh og trives!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...