Gjest Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Har plutselig fått helt angst for dette Er jaggu mye bekymringer når det nærmer seg slutten. Og nå har jeg tenkt mye på at jeg for et par dager siden opplevde at det fortsatte å sildre i toalettet etter at jeg var ferdig på do. Tenkte egentlig ikke så veldig mye over det da, men så jo at det som kom ut var helt blankt og tyntflytende. Nå har vi de siste dagene pøst på med sex for å få litt fremgang, og nå ble jeg plutselig litt betenkt i og med at det kanskje øker infeksjonsfaren dersom det var vannet som så smått lekket her om dagen. Har hatt masse lurevondter, spes. på nettene den siste tiden.. Men i dag våknet jeg med "magemsmerter" (var ikke smerter, men mer som et ubehag) som ikke ligner mye på smertene jeg har hatt tidligere, så tror lissom ikke det har noe som helst med kynnere/rier/maserier å gjøre. Kjennes mer ut som sånn vondt man har ved urinveisinfeksjon, bare at ubehaget sitter andre steder i magen. Så da begynner jeg jo selvsagt å bekymre meg for om det KAN være en infeksjon. Ringte opp på føden og forsøkte å forklare situasjonen, men fikk bare beskjed om å ta på meg et bind og komme opp dit hvis det kom mer væske. Så lurer på om noen andre har hatt sånn infeksjon tidligere, og kan forklare hvordan det føles? Jeg klarer egentlig ikke helt å forklare ubehaget jeg kjenner heller.. Føler meg som en hysterisk hønemor
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg hadde vannavgang 2 døgn før fødselen kom igang sist. Fikk ikke rier, men fikk akupunktur, og ble strippet, så da kom de etterhvert. Men babyen fikk en inf, og hadde forhøyet crp i noen dager etter fødselen. Selv kjendte jeg ikke noe ubehag, før riene satte igang. Godtnat du skal inn på sjekk nå da. Lykke til.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Takk for svar Får bare vente og se - skal uansett på kontroll i morgen, og reiser ikke inn i dag da, med mindre det kommer mer vann (om det i det hele tatt var fostervann, og ikke bare litt "ekstra urin")
rumpetroll har født Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Hei! Etter å hå lekket fostervann i 5 uker fikk jeg infeksjon. Jeg hadde allerede blitt satt i gang da jeg fikk infeksjon, så jeg var begynt å få rier.Jeg fikk feber og hadde ondte mellom riene p.g.a infeksjonen. Kjentes ut som en eneste LAAANG rie! Spydde fordi det var så vondt... Men dette kan sikkert være veldig forskjellig. Men jeg vet at dersom du får infeksjon i kroppen, får du feber, så jeg måtte måle tempen hver 3. time for å sjekke om temperaturen var stigende... Og ja, hvis du lekker fostervann så øker infeksjonsfaren hvis du har sex! Jeg fikk ikke ha sex så lenge jeg lakk fostervann... Så mitt råd er: Ta tempen og ring føden hvis du tror du lekker fostervann. (Det skal lukte litt søtlig, og hvis du legger en farget bit av et laken e.l i trusen er det lettere å se om det er fostervann eller utflod. Fostervannet trekker inn i tøyet akkurat som vann, mens utfloden legger seg litt "oppå" tøyet. MEN utflod kan være ganske tyntflytende i svangerskap...) Uansett LYKKE TIL med resten av svangerskapet og fødselen!
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Tusen takk for svar Og det med farget tøybit var jaggu ikke dumt, for jeg synes det er uhyre vanskelig å se/kjenne om det som er kommet i truseinnlegget er utflod eller vann.. Er da bløtt alt sammen Så det skal jeg teste; takk for godt råd! Og lykke til du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå