Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 spiste karamell i går! og plutselig hadde jeg en liten del av jekselen i munnen! har boret i den for 10 år siden og lurer på om den fyllingen som er i er skadelig og svelge? orker ikke tanken på tannlege nå, har en uke igjen til termin.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Heisann. Jeg er tannlege og i min 1 dag m/ 100% sykemelding, og dette var jommen litt langsomt,så er glad for å stå til tjeneste. Uansett om det er plast eller amalgam fylling du har i tannen er den såpass liten at det ikke er skadelig å svelge den. Ikke for fosteret heller. Den lille delen kommer nok ut like hel igjen i den andre enden... Skjønner godt at du ikke orker tannlege nå, men vil anbefale deg å komme deg rimelig raskt til tannlege alikavel. Det blir raskere hull i knekte tenner, og det er en grunn til at det knakk i utgangspunktet. En av årsakene til dette kan være at det er et (stort) hull i tannen allerede, men det kan også bare være at du har mistet en fylling. Jeg pleier å si til mine pasienter som utsetter og utsetter å komme at det blir ikke billingere eller mindre av å vente, så det lønner seg alltid å komme litt fort før "det utarter seg"
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 nei, så sykt!! Jeg knekte også ut en bit i helga! Og orker heller ikke tannlege nå, men skal gjøre det så raskt som jeg klarer etter fødselen...!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg snakker av erfaring; det er enklere å få gjort ting nå FØR babyen kommer.... Bare dumt å utsette det. Hilsen en annen tannlege i permisjon :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Men hvis det er mye og du trenger bedøvelse er det greit å vente til etter fødsel da... DS.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Å jeg sier meg såå enig i disse tannlegene! Kom dere til tannlegen, jeg har nesten ikke jeksler igjen(eller...mistet 3 stk) etter 2 tette svangerskap, tannlegeskrekk og mange reguleringsår(7 tilsammen) Uff, har vært så dum men nå har det blitt så kostbart å få rettet opp alt i munnen min at jeg blir nødt til å ta to turer til utlandet for å ha mulighet rent økonomisk. Har vært igjennom MANGE netter med kraftig tannverk, og jeg lover, det er MYE verre enn å føde, masse akutttimer osv men aldri møtt opp igjen fordi jeg har vært redd. Men nå MÅ jeg bare så fort ungen blir stor nok til å være med evt være hjemme med pappaen sin, hvis jeg ikke skal ende opp med gebiss i en alder av 37 år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå