Gå til innhold

8 mnd og sover dåårlig på nettene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste tre ukene har vi hatt et sant helvete på nettene. Snuppa legger seg fint kl 19 og sover fram til kl 22. Da våkner hun og gråter og er tyydelig overtrøtt. Inn med smokk og trøsting og så sovner hun...og sover i 3 minutter...og så er det på an igjen.. Og sånn kan hun holde på i flere timer. Utrolig slitsomt!

I natt holdt hun på sånn fra 22-23.30

Våknet igjen kl 01.30 - 02.20 -03.50- 06.00 og kl 07.00

Noen andre som har hatt slike perioder? Hva gjør dere?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det ikke sånn men når du skriver så det første som slo meg...Er hun sulten? Hva slags mat og hvor mye mat de får i løpet av dagen kan jo ha noe å si...

Eller tenner som plager henne? Prøv i såfall Dentinox. Funker bra her i huset :)

LYkke til!

Skrevet

Hun spiser godt hele dagen. Har fire måltider med grøt/skive og middag. Ammer henne også.

I natt ammet jeg henne kl 01 og hun sovnet etterpå....men våknet raskt igjen likevel..

Gir henne også dentinox, men ser ikke ut til at det har noen effekt..

Har også på hevet sengen..

skikkelig rådvill...! :(

Skrevet

hmm...da vet jeg ikke men kanskje du skulle ta en tlf til hs kanskje de har råd

Skrevet

slik var gutten min da han fikk tenner, så kanskje det er det som er på gang??? Høres ut som det er noe som irriterer henne/ at hun har vondt, derfor finner hun ikke roen. Smør litt dentinox i gommene hennes eller gi henne en paracet, kanskje det hjelper litt.

Skrevet

he he, så akkurat nå at du bruker jo dentinox.... Ikke alltid det hjelper, emn det kan jo lindre litt fordet.

Skrevet

Uff sånn er min også nå, har vært sånn leeenge, vokner hele tiden....... har nesten vert sånn siden han var nyfødt! Hs har ingen råd til oss vertfall, bare at " han er liten enda, og det er vanlig" :/

Akkuratt nå for tiden er han plaget med tenner da....

Så har ingen gode råd til deg, vl bare si at vi er i samme situasjon...Tror vi skal prøve ferber når tanna er fremme...

Skrevet

Typisk tenner! Dentinox hjelper dessverre bare akkurat idet tennene skal til å bryte fram gjennom tannkjøttet (er i hvert fall min erfaring), mens smertene i munnen kan vare i ukesvis før det... Jeg tar henne opp og ammer henne når hun våkner. Av og til er det nok til at hun sovner igjen og kan bæres over i egen seng, men andre ganger våkner hun ved flytting. Da prøver vi først å roe henne i egen seng, hvis ikke det går så får hun sove mellom oss i dobbeltsenga. Roer seg med en gang der.

Skrevet

min kar paa snart 8 maaneder er ogsaa blitt saa urolig paa natta. er jo til aa bli smaagal av. kjenner at jeg ikke greier aa vaere en god mor naar jeg er saa troett. Leon starter vanligvis opp i 1-2 tida etter amming. heeeelt umulig aa faa til ro igjen eetterpaa. i natt holdt d paa i 2,5 timer i strekk med saar barnegraat (mulig at mora graat litt ogsaa, var saa trett at jeg husker ikke). Han har vaert syk ettpar uker og er naa paa bedringens vei. I den perioden var han veldig tett i brystet og vi maatte ofte ta han opp for aa lette pusten hans. Er redd han har kommet helt ut av den gode rutinen han hadde foer jul, hvor han vaaktnet 1 gang pr natt for amming og sovnet igjen med en gang. aner virkelig ikke hva som er grunnen egentlig og har heller ingen gode raad. bare deler i tilfelle noen kan hjelpe. er trett og smaadesperat naa... :P

Skrevet

Gutten vår er 9 mnd nå, men når han var rundt 7-8 mnd. begynte han med akkurat det samme.

Våknet hele tiden, sov max 2 timer i strekk. Fant ut at det var to tenner som var på vei.

Det eneste som hjalp var å amme han i søvn igjen, og da sov han 1 til 2 timer.

MEN det dumme med å gjøre det er at han fremdeles våkner 1-2 ganger om natten fordi han er vant til å få pupp.

Vi har hatt noen skikkelige helvetes netter der pappaen måtte trøste han i søvn igjen for å "puppe-avvenne" han. Men inatt sov han faktisk fra 2000 til 0450, og det er ganske lenge for å være han! :)

Vet ikke om dette var til noe hjelp, men jeg vet ihvertfall hvordan du har det. Det er skikkelig slitsomt, og tungt å avvenne de med nattevåkningen.

Tror det er lurt at pappan hjelper godt til om natten, det har ihvertfall funket her, siden sønnen vår vet at jeg har melk.

Skrevet

Vi har hatt det sånn i snart 2 mnd. Nå har endelig 2 tenner dukket fram og i går for første gang siden den tid sov hun mange timer i strekk. Dvs fra 20.30-6.15, men hun er vanvittig vanskelig å legge for tiden. Bruker stortsett 1,5-2 timer for å få henne til å sove....

Når snuppa våknet på natten prøvde vi først å roe henne i senga med smukken, om ikke det gikk, så tok vi henne opp og roet henne ved å gå med henne. Nå hun er helt rolig legger vi henne tilbake i sengen og sitter ved sidn av henne til hun sovner. (Vi har henne fortsatt inne hos oss.)

Det er vanvittig slitsomt...skjønner hvordan du har det:-)

Men...det går heldigvis over en gang..

Skrevet

En annen ting vi har prøvd med vår sønn er at istedet for å gi han pupp (det er jo derfor han våkner for tiden, er blitt vant til pupp om natten) så gir vi han litt vann!

Vi vet at han ikke er sulten, han får masse grøt om kvelden og har begynt å gi han flaske i tillegg til pupp, bare for sikkerhetsskyld.

Lar han gråte litt (hører gråten an, noen ganger er det bare sutring), går inn, stryker på han og synger, det funker faktisk utrolig, så kenge han har roet seg litt. Hvis han fortsetter å være hysterisk, tar jeg han opp og trøster han til han roer seg.

SÅ legger jeg han ned i sengen igjen, synger, stryker, så sovner han.

Hvis han fremdeles er hysterisk, gir jeg han vann på flaske. Noen ganger vil han ikke, men de fleste gangene drikker han faltisk litt og roer seg etterpå og SOVNER! Deilig følelse.

Dette ble mitt andre, lange innlegg på denne tråden, men håper det kanskje kan hjelpe litt.

Det er så utrolig slitsomt å ikke få sove på lang tid! Mannen min jobber i tillegg offshore, så de to ukene han var på jobb var selvfølgelig de to ukene sønnen vår fikk tenner.... sliten da.

Skrevet

Dentinox funket forresten ikke her heller. Vi har ikke brukt paracet, men det er flere som har anbefalt dette når det er som verst..

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...