cheni Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Lillegutt ble operert for mandler og polypper på mandag, og det gikk kjempebra!!! Jeg trodde at jeg skulle få sykemelding, men det ble det slutt på for flere år siden visst nok. Bør jeg søke om permisjon med lønn, og hvor stor sjanse er det for at jeg får det innvilget? Jeg jobber i kommunen... Det er litt kjedelig å bruke så mange sykt barn-dager, jeg må jo være hjemme en hel uke.... Håper at noen kan svare meg... )
Himmel og hav Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Tror nok du må bruke av "sykt barn" dagene. Det var ihvertfall den beskjeden jeg fikk da sønnen min ble operert. Det er ofte en post under velferdspermisjon som kalles "sykdom i hjemmet", men jeg mener å ha hørt at den ikke gjelder barn, for de er omfattet av "sykt barn dagene".
___ Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Du bør sjekke tariffavtalen din. Noen avtaler har gode vilkår for slike tilfeller, andre er dårligere. I de tilfellene der du ikke vil bruke opp sykt barn dagene og ikke får velferdspernisjon med lønn er det jo et alternativ å ta en uke ferie. Husk foresten at uansett om sykt barn dagene dine er brukt opp så har du rett til fri uten lønn for å ta deg av syke barn. For andre som vet at de skal være borte over tid pga opperasjoner eller annet er det i hvertfal et godt tips å avklare med arbeidsgiver hvordan det skal gjøres i god tid på forhånd.
cheni Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2008 Ok, takker for svar. Litt kjedelig, men forrige halvår brukte jeg ingen sykt barn dager så jeg klarer meg nok... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå