Gå til innhold

Unormalt å ikke finne hjertelyd? 15+2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff! Var hos jordmor i går, og hun kunne ikke finne hjertelyd. Er litt nervøs nå kjenner jeg.. Er det unormalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortalte ikke jordmor deg om dette? At fosteret må ligge sånn og sånn for at hun skal kunne få tak i hjertelyden? Det er alldeles ikke unormalt at man ikke kan høre hjertelyden på første kontroll hos jordmor. Selv var jeg så heldig at jeg fikk høre den, men jeg kjenner ei som er i nesten samme båt som deg. Hennes jordmor valgte å ta en UL siden hun ikke fant hjertelyden...

Merk deg at det ikke er unormalt at jordmor ikke finner hjertelyden v/ første kontroll hos jordmor.

Lykke til!

Skrevet

Nei det er ikke unormalt.. Min jordmor lytter konsekvent ikke etter hjertelyd før uke 17 for det er vanskelig å finne Så slapp av, neste gang finner dere den sikkert!!

=)

Skrevet

ikke unormalt nei. Fikk høre fra jordmora at de hadde sluttet og sjekke hjertelyden før uke 18 nettopp fordi den kunne være vannskelig og finne, og det gjorde at så mange ble begymret unødvendig. så bare slapp av.

Skrevet

Takk for svar dere!

Jordmora mi fortalte jo før hun lyttet at jeg ikke måtte bli bekymret om hun ikke fant noe.. og var veldig rolig i forhold til at vi ikke fant noen hjertelyd, så da må vel jeg være rolig også! Har ei fantastisk jordmor, samme som jeg hadde ved forrige svangerskap, og vet at hun ikke venter med å gjøre noe dersom hun er i tvil..

Tingen er at jeg har mistet et par ganger det siste året. Har vært på ul i uke 10, da så alt fint ut, men jeg var så klar for å få en bekreftelse igjen.. Hun så vel at jeg ble litt bekymret, og sa at hun kunne sende meg til UL hvis jeg ville det, men jeg takket nei. Kanskje dumt, men jeg føler meg gravid, og må jo tro at det går bra, og så skal jeg på UL i slutten av mnd..

Det er bare å kjekt å kunne høre andres erfaringer også ;-)

Skrevet

jormorden min fant den ikke før i uke 16+6 denne gangen ;:)

mens med vesla fant jeg den i uke 11.... så det har veldig med hvordan babyen ligger :)

ingen grunn til bekymring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...