Gå til innhold

Er storfamilien på vei tilbake igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som stadig fler får 3 og flere barn, i hvertfall her inne, selv har jeg 3 og vi planlegger å få i hvertfall 1 barn til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som det ja.. hehe. Men jeg synes det å ha tre barn ikke er så mange jeg da. Fire derimot blir litt mye. Må liksom ha en større bil, og ett større hus.

Skrevet

Kan nok være noe i det du sier der...selv veldig klart at de som bor i storbyer klarer seg ofte med 1-2 barn..mens de på landet/bygdene/småsteder gjerne vil ha 3 eller flere...

Sånn var det når vi skulle ha nr 3..og flyttet til et mindre sted..da var det liksom sååå normalt å hvertfall ha 3 barn..mens der vi flyttet fra..herregud..skal dere ha nr 3?? Det hørtes liksom helt forferdelig ut..

Skrevet

Det kan hende, søsteren min har 3 hittil, og jeg har venner som tenker på flere enn 2 også. I begrepet storfamilie ligger gjerne også familiene med "mine, dine og våre", og da blir det ofte en stor gjeng, selv har vi 1 felles og 4 totalt. Jeg kunne godt tenkt meg 1 til siden minstemann blir litt "enebarn", men min mann synes vi har mer enn nok, dessuten er han blitt så "gammel" sier han. Hihi :-)

Så nå ønsker jeg meg en hund i stedet... ;-)

Skrevet

Den er ikke på vei tilbake, men den er blitt status igjen. Nå er det noe man kan skryte av at man har mange barn. Leste en artikkel om samfunnets endrede syn på storfamilien. Det er fortsatt ikke normalen å ønske seg fire barn/få så mange.

Skrevet

Jeg har 4 og når jeg forteller det til folk jeg ikke har sett på en stund eller folk jeg har møtt i sammenkomster så ser de på meg som gal:(

Når jeg gikk med nr 3 så sa folk sånt som:DETTE blir den siste vel? eller NÅ er det vel nok?

Når jeg da ble gravid med nr 4 tok folk helt av.Kommentarer som:skal dere befolke verden alene eller? eller har dere meldt dere inn i en sekt eller sånn?

For å si det slik:for meg så virker det som om det er "er synd" å få flere barn enn 2 og går man over 3, ja da er man ikke vel bevart.

Jeg håper synet til folk forandrer seg med tiden,men så lenge unga har det bra og vi klarer å gi de det de trenger av alt og stille opp så ser jeg ikke problemet med mange barn.Min minste er nå 5 mnd og jeg kunne helt fint ha fått en til....men det er jo ikke bare opp til meg.Mannen synes det er nok nå:)

Skrevet

Hehe, snakk om hva og hvordan folk komenterer, meldt dere inn i sekt?haha...

Ei her inne har jo åtte, noen i slekta mi har seks.

Hos oss var det bare to, med 6-7 års mellomrom, skulle ønske vi var flere av og til, fordi det er lenge til mine barn får søskenbarn.

Jeg venter nummer to nå, og vil ikke si det er den siste, enda..

Skrevet

Ja,folk får seg til å si det meste har jeg funnet ut.

Det som gikk igjen var jo at det var folk som hadde 1 barn som sa de fleste kommentarer.Så jeg lærte meg ett og annet etterhvert å slenge tilbake når de slang ut kommentarer.

Skrevet

Det kan virke slik, og det håper jeg også :) Vi har 1 så langt, og ønsker oss flere barn etterhvert :-)

Skrevet

virker faktisk som det er mer status å ha flere barn nå enn for noen tiår tilbake. personlig kunne jeg tenke meg flere barn selv, men bør ikke få nr tre. har to venninner med tre barn hver seg og ser jo at en del av de jeg treffer andre steder også har 3 eller flere barn.

Skrevet

Jeg leser alltid fødselsannonsene i lokalavisa, og har lagt merke til at det er flere som får mange barn, at det står ramset opp både to og tre søsken..

Men likevel er vi de eneste i vår omgangskrets som har tre barn, og jeg blir forundret over kommentarene vi får, for til og med ansatte på SFO, foreldre i barnahagen osv slenger ut av seg: Nå skal dere vel ikke ha flere, nå skal dere vel stoppe, det blir ikke flere nå vel osv. Jeg klarer jo ikke å dy meg og sier gjerne at jeg har lyst på en til, og reaksjonen er til å ta og føle på ;-)

Jada, vi er visst gale, men de de gale er veldig glad i barn. Kan ikke tenke meg noe annet enn å ha huset fullt jeg :-)

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en stor familie, hadde jeg bare blitt gravid. 3-4 barn hadde vært mitt i blinken om jeg/vi selv kunne bestemme det:)

Skrevet

Vi har tre barn og teller på knappene om vi skal ha en til eller ikke.... Har veldig lyst på en til, men nå skal vi til å bygge hus, så vi får se.

Er faktisk tre andre par i vår vennekrets som også har tre, og mange som ønsker tre...som jobber med saken ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...