Gå til innhold

noen som har et bra ferie-tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

jeg og mannen har snakket en del om hvor det er lurt aa dra paa ferie med en baby, naar han er rundt 6-8 mnd.. dette er foerstemann saa har null erfaring mht barne vennlige steder. Normalt elsker vi utradisjonelle feriesteder, uten for mange turister, men det er jo ikke saa lurt aa dra paa veldig isolerte, eksotiske plasser med en saa liten pjokk, og helst ikke steder som er saa altforlangt unna da en lang flytur kan bli anstrengende for en liten gutt.

Er derfor ganske raadville ..noen som har noen bra ferie steder de kan anbefale?? vi har lyst til aa dra paa sommeren/hoesten en gang, helst et sted det er sol og varme (ikke for varmt heller) slik vi kan bade og kose oss, men helst ikke et sted som er vanvittig dyrt, eller har en lengere flytur ..

takk for alle eventuelle tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville dratt på cruise. Middelhavet f eks, om dere ikke vil dra for langt. Perfekt å reise med barn, og er ikke så dyrt som mange tror. Gå f eks inn på cruisevacationcenter.com, for å finne en bra deal. Vi har reist med Norwegian Cruise Line 3 ganger, og er strålende fornøyd. Veldig barnevennlig.

Skrevet

oj, supert!! Takk!!! det var et bra tips!! hadde aldri klart aa komme paa den ideen!! :) skal sjekke ut sidene med en gang:)

Skrevet

bulgaria er et veldig billig land å feriere i.flyturen tar ca.3 timer fra oslo.du får kjøpt alt av nesles barnemat der,utrolig barnevennlig,flotte langgrunne strender.ikke noe problem å ha med små barn dit

Skrevet

ja har hoert masse fint om bulgaria:) har aldri vaert der, kanskje en ide aa dra dit naa:) virker veldig fint:) takk for tipset:)

Skrevet

Jeg anbefaler Lilleputs Hellasreiser! Da får dere kommet dere litt utenfor allfarvei, de har reiser til steder som er utenfor den vanlige turistløypa, samtidig som det er relativt kort reisevei og et "opplegg" med turguide osv i bakgrunnen dersom dere skulle trenge hjelp.

Var i en liten, sjarmerende landsby på Peloponnes som het Stoupa sammen med ungene- kjempeidyllisk, rolig, varmt og på alle måter supert. Reiser gjerne dit igjen med baby:-)

Skrevet

Hva med Korsika? eksotisk og nære på en gang! utrolig vakkert! laaaaaange strender. lite turister (relativt) og nydelig mat! ganske spesielt å ligge i det varme vannet og se opp på 2000 meter høye fjell..

Ellers elsker jeg Portugal, særlig utenfor turistløypa.. Hva med Tavira eller Faro, da kan man lett ta bussen tog eller bil og kombinere med storbyweekend i Lisboa eller Sevilla.

Selv reiser vi til Santa Maria utenfor Napoli, Italia når frøet er 4 mnd. der var broren min i fjor og det var veldig barnevenlig, lett med vogn, mat ol. masse tanter som står klar til å låne baby så man får spise i fred.. fin strand. liten og rolig by.

God tur!

Skrevet

Vi reiser i juni, når gutten er 4 mnd. Har leid to ulike leiligheter i tilsammen 2 uker i Frankrike! Først en uke i VilleFranche utenfor Nice, en liten fiskelandsby, nærme monaco, nice og provence, og så ned til Cannes, litt storby og shopping etc. Vi elsker frankrike!!!

Om du vil litt mer øde, anbefaler jeg at du drar opp i provence, feks vence...

Skrevet

Ungarn og Italia vil jeg anbefale. Italia har det meste. Ungarn er litt mer spesielt. Ganske billig, få skandinavere og ofte fint klima om sommeren. De har en fantastisk innsjø (Balaton). Den er 70 km lang og ca 30 bred og ikke mer enn 12 meter på det dypeste. Fin temperatur i vannet hele sommeren. Veldig mange fine småsteder rundt hele sjøen. Man kan leie hus/rom eller bo i leilighet og hotell. Ellers kan man finne varme kildebad i Ungarn også. Og selvsagt har man Budapest- en flott storby som byr på det meste. Vi har vært der flere ganger. Bla. med baby på 6 mnd og gutt på 3 år. Funket veldig fint. Anbefales!

Skrevet

ojojoj, driver aa skriver ned alle tipsene deres saa skal jeg jammen meg lete paa nettet!!! ble helt gira paa aa reise naa-men maa jo pent vente en stund:) takk for alle tipsene damer!!

Skrevet

Vi har akkurat bestillt tur til Thailand i november =0)

Kata Beach på Phuket....

Har noe å glede oss til, det står masse info hvis du søker på nett. Ingen problem å ta med små barn...

Vi har da en 3-åring og minsten som da har blitt 9mnd.

Ellers var vi i USA på tur når førstemann var 9 - 10mnd. Gikk veldig fint det også....

Skrevet

vi har også tenkt til å komme oss ut å reise når guttene kommer.. har termin 18 mars og har egentlig ikke tenkt å reise før i januar i forbindelse med pappa permen.. men mange sier til meg.. reis når de er små.. altså sån rundt 0,5 år.. da er alt mye enkelere.. sovne i vognen på kvelden osv.. men har også lyt til å reise når det ikke er litt kaldt her hjemme og da.. hm

så nå har jeg tenkt litt på å reise i okt.. nov kankjse. men aner ikke hvordan thailand er da..

vet du??

Skrevet

Tror oktober og november fort kan bli litt vått endel steder. Men slutten av november og begynnelsen av desember begynner det å komme seg. Vi var i karibien 22 nov til 3 des nå i år, og hadde bare en dag med litt regn, ellers perfekt...

Skrevet

vi har tenkt til å reise på ferie i 4 uker i november/desember. orker ikke lang flytur, så thailand osv. er utelukket. noen som har noen gode forslag? er ikke så keen på gran canaria hvis du skjønner ;)

Skrevet

Det spørs litt hvor i landet du drar, med hensyn til vær.

Vi skal denne gangen på Phuket, reiser 29. nov, der er det regntid fra mars til oktober. Men det kan nok komme en skur på ettermiddagen.

Vi var på Kho Samui for noen år siden, i regntiden, da kom det regn hver dag sånn ved fire fem tiden. Regnet varte i en times tid, noen ganger bare en halvtime, men det var bare deilig. Vi benyttet sjansen til å hvile litt på hotellrommet før vi gikk ut for å spise. Var førnøyde med sol for dagen da allikevell...

Jeg anbefaler Thailand veldig. Det er masse reisebrev og annen info hvis du søker litt rundt på nett om Thailand. Masse positivt fra barnefamilier å lese....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...