-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 pjokken er snart 2 mnd og bilstolen virker trang til han, ikke er han så veldig stor heller, veier rundt 5 1/2 kg og er 58 cm lang... virker som han ligger helt støpt i den og ikke mye han kan bevege seg på, har han på seg kjeldress så må jeg nesten presse han på plass i bilstolen=/¨ vet jo dem skal være litt strang slik at dem ikke skal ligge å slenge inni der, men denne er mindre enn som så=P men hvordan er det da med disse som er fra 9 mnd og opp, blir dem FOR stor igjen?noen erfaringer med å bytte bilstol så tidlig?
Heaven har født::) Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 jupp vi byttet når vesla var 2 mnd. Kjøpte beesafe izi combi, der sitter hun helt supert. kjempebra sete:)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2008 så dem er ikke så rette i ryggen at dem blir sittende rett opp og ned liksom?=) kommer kansje ann fra sete til sete men..
Heaven har født::) Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg så det var noen som klaget på det her inne i dag, men vesla vår sitter fint. ikke slenger hodet rundt heller. Du kjenner ingen son har slik sete så du kunne fått prøvd da? Greit å finne et sete man liker. Er vel 5 innstillinger på setet. I mange butikker har de jo seter montert på vanlig bilstol,og de bytter jo på slik at du får prøve hvordan ungen sitter i setet. Tror de gjør det på barnas hus, mor og barn, thorshov...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 takk for tipse, skal ta en runde på butikker å se i morgen=) den stolen vi har lyst på må bestilles så får ikke sett det før det kommer, har bare sett bilder av det og har nå stol i samme merket så vi kan bruke isofixen videre på neste stol.....
Gjest mphs Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Nei vi brukte setet til jenta vår var 1 år og da byttet vi kun fordi vi tenke det var på tide med ett nytt. Brukte det første setet noen ganger i barnehagen frem til hun var 16 mnd.
**Frøken84** Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 hvilket 0-13 kg sete har dere? kansje dere kan ta ut no putet i dem el no=0) hvis dere har bilseter som er opphøyd foran, så vill babyen sitte veldig rett i ryggen.. enda den står i hvilefunksjon;)
Neijasså... Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 HI, du må ikke finne på å bytte til en stol som er godkjent fra 9 kg når babyen din bare veier 5.5 kg! Har hørt som regel at du ikke skal bytte til neste klasse stol før de kan sette seg opp selv, og det gjør de fleste ikke før ved 8-9 mnd alder. En på 2 mnd holder vel sjelden hodet helt selv heller, så han er absolutt for liten til å sitte i annet enn en babystol. Men - de fleste babystolene har et babyinnlegg (ihvertfall har Britax og MaxiCosi sine det) som du kan ta ut. Det pleier de fleste å gjøre ved 2-3 mnd, og da blir det mye bedre plass. I tillegg så bør du ikke ha på ham for mye klær når han skal sitte i stolen, da får du ikke strammet selene godt nok og han kan skli ut av selene i en evt. kollisjon. Varm heller opp bilen på forhånd og bruk pledd/pose til å ha over ham i bilstolen.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Da bør du i så fall bytte til et sete som er beregnet fra 0 kg og oppover. Finnes fine seter (Britax Secura f.eks) fra 0-25kg). Men først ville jeg sjekket bruksanvisningen til setet dere har og forsikret meg om at dere har brukt alle innstillingsmuligheter (tatt ut pute, flyttet nakkestøtte, justert seler etc). Sørg også for å ikke ha for mye klær på babyen. Bobledress etc gjør at selene ikke sitter like trygt rundt kroppen. Sett babyen oppi setet og pakk han inn et ullteppe etterpå! Jeg har en stor gutt som byttet sete først ved 8 mnd, da var han for lang for babysetet.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2008 vi har nå et recaro young profi pluss sete, har tad vekk nyfødtputene inne allerede da han var bare 2 uker, virker som dette setet er mye mindre enn andre seter=/ har bestillt nytt recaro sete nå, et som er litt større, virker smått det også i forhold til aldersgruppen...er det for stort når vi får det får vi heller la det ligge til han passer det=)
It's all about me Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Nei absolutt ikke. Vi hadde Recaro sitt nyfødt sete og det brukte vi til han var nesten 15 mnd. Og da hadde han enda ikke vokst ifra det. Byttet bare fordi vi ville ha et nytt sete, og fordi vi var i utlandet med bilen da og sparte litt penger på det.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Vi har også Recaro young proffti pluss (eller hva det heter.. hehe) Jeg og syntes det er veeldig lite... Snuppa vår er 6 mnd gammel... Intensity: Hvordan i allverden klarte dere å bruke det setet så lenge?? Hehe:) Hvor stor var gutten deres?? Lurer fælt på dette.. hehe:) Er vel ikke noe mer å gjøre med setet enn å ta ut baby puta??
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. januar 2008 kari normann: så du syns og det er lite ja?=) tror di gammlere recaro setene var større enn dem så er nå, kansje det er av den typen du har intensity?? baby puta er for lengst fjerna, men synes den fortsatt er trang rundt skuldrene og armene...itilleg erger jeg meg grønn over at disse putene på beltet ikke kan flyttes=/ har du kjennskap til hvordan di andre recaro setene er kari normann??=)
It's all about me Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 Kari Normann: He he, lillegutt er en helt gjenneomsnittelig gutt av str, og setet passet så bra så ) I tilegg til å ta ut puta kan du heve festene der beltet kommer ut så ryggen blir lengre. Men det viste du vel???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå