Adalis Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Vil koste 1000kr mer i måneden å leie, men slipper da renovasjon, forsikring osv. Strømmen blir dyrere, da det ikke er varmepumpe der, noe det er her. Jeg vil ikke få skattefradrag på renter, vil heller aldri nedbetale på mitt eget. Samtidig føler jeg det er en veldig forpliktelse å eie hus, for meg som er alene, og har en grusom økonomi... Så per dags dato ville jeg nok ha leid, men, for fremtiden da.. Det vil gå veldig mange år før jeg vil kunne få råd til å kjøpe igjen, da dette er førstehjemslån, og vi fikk huset noen hundre under markedsverdi. Så jeg re heldig om jeg har råd til å bli boende. Vil jeg spare så mye på å leie istedet for å eie?? Hvis man legger på rentefratrekket på skatten og økt strøm??? Det går vel opp i opp med forsikring og renovasjon?? Hva ville dere gjort?? (Jeg får samtidig myyye billigere billån nå når jeg eier hus, siden verdien er mye høyere enn lånet..)
Mrs. Bouquet Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Hadde gjort mye for å fortsatt eie, ingenting er kjipere enn å begynne på null igjen. Det svarer seg nesten alltid å eie så lenge man gjør det over en viss tid.
Solitude Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Det er jo alltid en fordel å betale til seg selv (huslån) istedenfor å kaste penger ut av vinduet for å leie. Så jeg ville ha prøvd å eie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå