Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Hva ville dere sagt var grensen til lav temperatur på et barn?
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 vanskelig spørsmål. Kanskje du finner noe lurt her http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=3809
grå :) Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 tja normaltemperatur ligger vel på rundt 37 grader. ville vel trodd når det synker en halv eller en grad under det normale for barnet. hvorfor lurer du?
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2008 Barnet mitt datt ganske kraftig mot bordkanten her tidligere! Tror han traff med nesen eller like under. Undersøkte munnen hans og kjente litt på nesen, alt synes å være bra bortsett fra at han har hovnet litt og jeg synes han kjentes kald ut, målte han til 36,4. Sitter å holder øye med han nå.
grå :) Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 er du urolig så ring legevakten og hør du så slipper du kanskje være våken hele natta. vanligvis så stiger vel tempen ved sånne utskeielser har jeg inntrykk av, men ikke noe gøy. håper det går bra med ham
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Kan han ha fått hjernerystelse? Har han vært kvalm, ustø, slapp osv? Ville ringt legevakten i så tilfelle.. 36,4 er forøvrig ikke så veldig lav temperatur.. lykke til, håper alt går bra
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2008 Ja jeg tror jeg skal gjøre det, men må nok uansett sitte å følge med en stund tror jeg. Han fikk mest sannsynlig hjernerystelse vil jeg tro og han sover nå, så jeg er skeptisk. Tar det lang tid da tro før sånt gir seg?
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Ved hjernerystelse hos små barn bør vel lege kontaktes Les mer her http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/hjernerystelse.php
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2008 Han hylskreik først, tok han opp umiddelbart. Alt han ville etterpå var å ha pupp, så han var trøtt.
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 sønnen min fikk hjernerystelse når han var 7 mnd. Han ble veldig trøtt etter ulykken og vi kjørte ham inn på akuttavdelingen der han ble grundig undersøkt av lege. her er mer informasjon Hjernerystelse Det er svært vanlig at barn faller og slår seg. Om ulykken er ute, kan en hjernerystelse lett bli resultatet. Litt større barn er mer utsatt for hjernerystelse når de slår hodet enn småbarn. Et barn som har fått hjernerystelse får ofte hodepine, blir kvalm og kaster opp. Et kortvarig bevissthetstap er vanlig; barnet husker ikke hva som egentlig hendte. - Når bør man oppsøke lege? - Hvis man har mistanke om at barnet har hjernerystelse, må lege kontaktes. Barnet kan ha fått en sprekk i skallen, og det finnes en liten fare for at det kan miste bevisstheten i løpet av det første døgnet. I denne tiden bør barnet vekkes med jevne mellomrom og man bør kontrollere at det har normal puls og pust. Kontakt lege igjen hvis tilstanden forandrer seg. - Tidligere skulle man ligge til sengs i flere uker etter en hjernerystelse. Hvordan er dagens praksis? - De første dagene etter en hjernerystelse må barnet ta det med to, men når hodepine og andre symptomer er borte, kan barnet igjen aktiviseres. En sjelden gang kan blødninger på hjernens overflate gi langsomt økende trykk i hjernen og vise seg som ustøhet, hodepine eller kvalme etter flere uker. Lege må da kontaktes.
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2008 Hmmmm, usikker altså. Han har ikke kastet opp iallefall, men ble trøtt. Må de slå seg oppe på hodet for å få det eller oxo ved at de slår seg på ansiktet? Det var et kraftig smell iallefall!
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Jeg synes du skal ringe lege. Jeg jobber som helsesekretær og vil anbefale deg å kontakte lege/ legevakt. Der har de større kompetanse og kan svare deg bedre enn det jeg kan. Tør ikke ta ansvar for om noe skjer med gutten din. Slag i ansiktet kan gi hjernerystelse. Ring lege
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. januar 2008 Har ringt nå! Fikk beskjed om å sjekke bevistheten hannes ved å prøve å vekke han før jeg legger meg, og gjerne sjekke han annenhver time etter det. Og ringe igjen hvis noe var unormalt. Takk for svar alle sammen!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 9. januar 2008 #15 Skrevet 9. januar 2008 Under 36 grader er lav temp,men jeg har målt 35,9 på eldstegutten min. Det er påmorgen etter en lang natt uten fysisk aktivitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå