Gå til innhold

Kjøper dere sterilisator?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere betalt for den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke hensikten med sterilisator så lengme jeg har en kofyr og en kjele! :)

Skrevet

Jeg ønsket meg mikrosterilisator i gave sist og brukte den veldig mye. Tror den koster 250-300 kr.

Skrevet

har avent sterilisator..til bruk i mikroen.

koster 250kr.

har brukt den kjempe masse.

fødte prematurt denne gangen som må mates med flaske, så den har vert gull verdt.

Skrevet

jeg har kjøpt mikrosterilisator, tror den konstet rundt 250 kroner. Nå er jeg førstegangsfødene men kan tenke meg at jeg vill få mye bruk for denne. Praktisk er det, men det er som hun over sier har man en komfyr og en kjele så gjør det samme nytte.

Skrevet

Hadde flaskebarn fra første stund sist og kokte flasker i en stor kjele hver kveld. Det gikk kjempegreit, fikk kokt alt som skulle kokes med en gang. Så jeg kommer ikke til å kjøpe sterilisator nå heller. Stor kjele og komfyrer er greit synes jeg.

Skrevet

hadde sett det an om det ble behov. Jeg brukte nesten aldri flaske så de få gangene var det greit å bare ploppe det i en kjele og fiske det opp med pølseklypa.. småting puttet jeg i vannkokeren..

Skrevet

Hadde den sist, men den ble stående i skapet, gitt. Den tar jo bare to flasker pr gang!

 

Synes det er mye enklere å kunne putte et døgns rasjon flasker i en kjele, koke, og ha alt klart resten av døgnet!

 

For meg, en av de mest unyttige tingene jeg har sett. Ikke enkelt en gang!

Skrevet

Mitt råd er, før babyen kommer hvertfall, å se hvordan ting utvikler seg. Kanskje det ikke er behov for så mange flasker. Jeg ammet og ga flaske til alle måltider sist, men det gikk veldig greit å koke flaskene på komfyren. Tørt ble det også, når alt vannet var helt av og de sto og dampet av seg det våte. Hørt at flaskene ikke blir tørre når man bruker sterilisator. Litt upraktisk i grunn...

Skrevet

Kjære alpakka, så mye rare behov man tilegner seg. Min første måtte flaskemates med NAN, men herregud det holder med komfyr og kjele, skal man kjøpe all slag dikkedarier så blir man fattig. Har ammet de 2 andre og evt. kokt flaskene hvis det har vært behov for å bruke det. Så jenter ikke kjøp alt mulig rart, prøv heller å være litt nøysomme og se hvilke behov som dukker opp etterhvert, lykke til

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt, men sambo kom hjem med det en dag! Han mente at denne måtte være grei å ha, hehe..og i går kom han hjem med avent flaskevarmer! Han synes at det er greit med all slags "maskiner", hehe, og skal ha "alt"!!! Så tror nok vi har masse unødvendige ting, hehe, men vet jo aldri, kan komme godt til nytte også da ;)

Skrevet

Så enig med deg, 72moddelen, utrolig hva man finner ut at man har bruk for!!!

 

Noe av det jeg tenker på når jeg leser alle innlegg om hva man MÅ skaffe seg, er at vi lever i et vanvittig forbrukssamfunn! Vi kjøper alt mulig vi tror vi må ha, mens vi egentlig ikke har bruk for det i det hele tatt.

 

Hvor mange tenker egentlig på at dette påvirker miljøet vår direkte? Og at alle disse sakene blir til søppel som øker forurensingen, som igjen kan gjøre barna våre syke? Selv om ikke EN sterilisator gjør det store utslaget, kan mange sterilisatorer bli et problem. Akkurat som vi nå finner miljøgifter i oss alle, som blir videreført til babyene våre gjennom morsmelk osv... PCB fra vinduer, kvikksølv fra gamle termometre og gamle elektriske artikler osv... Og de visste ikke den gang de produserte/kjøpte dem at de ville bli et alvorlig miljøproblem i framtiden. Hva med alt vi MÅ ha nå? Hvordan vil dette påvirke oss, og ikke minst barna våre, om 30 år? Var produksjonen av plastbleiebøtter og sterilisatorer virkelig en bra ting for oss, eller vil det til syvende og sist være en negativ ting for den babyen vi venter nå?

 

Skremmende.

Skrevet

Gutten min er flaskebarn...

 

Jeg satte flaskene i oppvaskmaskinen og så kokte jeg de når de var vasket...Smokkene vasket jeg for hånd da de kan bli litt stygg hvis de tas i oppvaskemaskinen...

 

 

Skrevet

En god grunn til å skaffe sterilisator er at man som sliten, trett og nybakt mamma kan komme til å glemme kjelen på ovnen med flaskene i. Dette gjorde jeg og flaskene smeltet. Kunne brendt ned huset faktisk. Og jeg er ikke den eneste som har hatt en sånn nestenulykke. Har både lest og hørt om mange andre som har vært uheldige og gjort akkurat det samme. Så jeg skal ha sterilisator. Dermed basta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...