Gå til innhold

NOEN her som har sånn riskoker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de bra? bruker hvor lang tid på hvor mye ris?

Fikk nemlig en slik til jul, men vi er så i stuss på om vi skal beholde den! (har ikke verdens største kjøkken, og den tar jo litt plass! NOK en maskin liksom....) Nå bruker vi boil in bag og det er jo supert....

Hva hadde dere valgt?

Beholde eller bytte inn i f.eks stavmixer som vi snart må ha uansett?

Takker for hjelp=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg elsker min riskoker! tar nok ca 20 min... men det ordner alltid perfekt ris, trenger ikke å gjøre noe, blir aldri brente kjeler! og den står og holder risen varm til man skal spise.....

men hvis du er i tvil og virkelig trenger en stavmixer så hadde jeg kanskje gjort det.

Skrevet

Boil in bag er genialt, synes jeg da.

Skrevet

lengter og lille kevin

Bruker den 20min uansett hvor mye/lite ris man skal ha?

Skrevet

hmmmm.... husker ikke for den har vært ødelagt en stund, og jeg har alltid laget på 3 del ris..... men jeg tror ikke det blir noen forkjell..... er nok samme tid uansett mengde ja.

Skrevet

For en itrolig unødvendig maskin :o)

hehe.. har ikke en selv da, men å koke ris er da omtrent det enkleste i verden.. tom uten å brenne noe :o)

Tar alltid vann og ris på feelingen, koker oppvannet (med risen i) og skrur ned på meget svak varme (husk lokk). 15-20 minutter etterpå har du perfekt ris uten svidd bunn.

Hadde gått for en stavmikser :o)

Skrevet

Jeg fikk også en slik, men bytta den i frityrkoker heller da vi trengte og kommer bruke den mye mer.

Skrevet

Hehe, nå må jeg bare spørre..... Ødelagt? hva skjedde? er den kanskje ikke så god?=P

Hmmm, litt kjipt å vente 20min på en liten porsjon, når den "bare" bruker 20min på 1,8liter....

Skrevet

ja det er kanskje bare kløne meg som klarer å brenne fast ris i bunnen av kjelen, hehe! er ikke akkurat noen mesterkokk nei! :P

Skrevet

Brant risen selv jeg eller kokte bort vannet før den var ferdig. Så sluttet jeg å lese bruksanvisningen, og dermed gikk det bra :o)

Skrevet

Huff, fremdeles usikker....

Ingen fler med erfariner å dele?

Skrevet

Vi har riskoker og bruker den!

Synest den er genial!!!

Setter på ris førs, så begynne med resten av middagen, så er risen ferdig samtidig som resten (spørs selvfølgelig hva en lager)

Men jeg synest den er god:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...