Gå til innhold

Noen som har kanin her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ikke hybelkaniner! ;)

 

En eller to kaniner?

Hvordan har dere kaninen/e?

Inne eller ute kanin? begge deler?

Innekaniner: Er de burkaniner eller er de på gulvet? Ofte eller innimellom?

 

Hatt kanin i ca 3uker nå.

Og har begynt å lære seg å gå på do i buret. Men jaggu ikke lett ;)

Tenkte på sterilisering, noen som har hatt erfaring omkring det, ble kaninen bedre? Kaninenjenta er 14uker nå..

 

Hun er en innekanin som har to-tre timer ute på gulvet.

Ellers er a i buret sitt. Setter henne ut innimellom, men glemmer det som oftest om dagene.. :P

 

Hvilket forhold har dere til kaninen/e?

Her er hun veldig trofast, kommer til oss når vi roper til henne og spiser av hånda.

Utrolig koselig dyr :)

 

 

Vet det er utenom tema, men er interesant å høre fra andre som har kaniner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun kun vært ute på gulvet i 2-3 timer på de 3 ukene?

Kaniner trenger å få løpt litt hver eneste dag.

Kaniner er flokk dyr, så er lurt å ha to sammen, men aldri ha to gutter sammen, og hvis du skal ha en gutt og en jente, pass på å sterlisere gutten, ellers så får du kanin farm:P

 

Vi hadde en utekanin, han døde desverre rett før jul, han var 12 år.

Han fikk løpe fritt ute hver dag, men var i buret sitt om kvelden\natten.

På sommeren var han fritt ute stort sett hele dagen (hadde en egen liten plass)

 

 

Skrevet

Hehehehe, neineinein!!!! ;)

HVER kveld :)

Hun er ute hver eneste kveld i flere timer.

ofte om dagen også:)

 

Oi, 12år er vel lenge? Hørt om 6-8år jeg.

Døde av alderdom eller?

 

Lurer på å sette henne ut imorgen i snøen, for å se hvordan hun liker det :)

Søsteren min som sa det (hun har også kanin). Kaninen hennes elsker visstnok snøen :P

 

Skrevet

jeg har fortiden 11

 

har de i bur ute

 

hvordan bur har du hvis buret ikke er så høyt at kannina ikke får reist seg opp på bakbena bør den få gå "løs" hver dag husk de bitter fort over ledninger

 

http://kanin.org/

 

 

Skrevet

Jepp.. Ledninger ja! ;)

Hun tok juletrelyset hjemme hos mine foreldre :P

Er VELDIG obs på det nå :)

 

Jeg har et diiigert innebur og et passelig stort utebur.

Men der er hun sjelden. Hun får reist seg opp da :)

Skrevet

det er ikke så lurt den kar ikke tykkvinterpels en innekanin kan bli syk. du går vel ikke ut i kort bukse nå ? det blir det samme hvis du vill ha den ute nå du vente til våren/sommern

Skrevet

Hei tvkrus

Driver du med oppdrett? Hvilken rase har du?

Skrevet

ok, jeg ønsker meg også dyr. aller helst katt. men får ikke lov og ha katt her. kanin er fint. elsker kaniner.

 

men hvordan går det med kaniner og små barn (1år)

om jeg skal ha en så skal han får løpe rundt i huset som han vil. så da må alle ledninger opp. men går det greit og få de renslige?

Skrevet

Nå tenker jeg ikke å sette den ute, men la den løpe i to-tre minutter :)

Skrevet

Motilgunnar: Det er jobb å få de renslige. Man må ha tid og tålmodighet. :)

 

Man bør ha to kaniner. Jeg har til nå bare en. Og tenker å så hvordan det går. Hun virker utrolig glad slik som situasjonen foreløpig er.

Hun og Daniel går greit sammen, men jeg er utrolig streng med Daniel. F.eks at han SKAL sitte hvis han skal holde kaninen. Og han vet det også nå :)

 

Anbefaler deg å kjøpe fra oppdrettere som har barn eller kaniner som er vant til å bli håndtert og vant til lyder.

Jeg kjøpte fra ei som var 11år. Kaninen, altså Tequila som hun heter, var fra første stund veldig rolig. Hun var litt redd i begynnelsen, men det tok tre-fire dager før hun ble vant til Daniel og alt det kaoset som følger med :)

 

Også anbefaler jeg deg å se på løvehodet-rasen :)

De er sååå nydelige :)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...