Gå til innhold

Erfaringer med akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet med p-piller for 8 mnd siden, og har forsøkt siden. Fikk tilbake mens med en gang - men det kjennes ikke "riktig"- mindre blødning og ikke smerter som før jeg startet på p-pillene. Fastlegen sier at det er en hormonubalanse som vil ordne seg over tid. Men ettersom jeg begynner å bli utålmodig vurderer jeg å prøve akupunktur. Så lurer på om noen har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd det, selv om jeg hadde en fin og fast syklus! Fikk bare prøvd ca 5 ganger, før jeg måtte ta en pause, da vi har vært så mye syke i høst/vinter. Har ikke blitt gravid enda, men at det kan hjelpe er jeg overbevist om. Har lest om og snakket med flere som har blitt gravide med akupunktur. Vil i hvert fall tro det er en stooor del av grunnen til graviditeten. Det er en smule kostbart, men om gevinsten er en liten baby, da ser jeg ingen grunn til å la være :)

Lykke til!

Skrevet

Akupunktur stabiliserer kroppen, det gjør også fotsoneterapi for de som ikke liker så godt nåler....massasje er også en god ting som hjelper på blodsirkulasjonen,vekten....

Jeg skal begynne med akupunktur om ikke spiren sitter om et par mnd og tar massasje hos fysioteraput hver uke og massasjeteraput annenhver uke....

Homeopat medisin er jo også verdt å prøve for dem som ikke har prøvd det....

Håper vi alle lykkes snart:)

Skrevet

Vurderer akupunktur nå jeg, iallefall hvis ventetiden til gyn. er veldig lang...

Har fått anbefalt en i byen min, så tror jeg ringer!

Hørt masse positivt om det, men aldri prøvd det før...

Skrevet

Er det en spesiell form for akupunktur en spør etter?

Kunne tenkt meg prøvd noe som fotsoneterapi og akupunktur:)

Skrevet

Juicy : Akupunktur kan få igang syklusen din, leste at du var på dag 78..ikke greit....som sagt så stabiliserer dem kroppen...

Ellers så sier man jo bare hvorfor man vil prøve akupunktur så setter akupunktøren nålene i de punktene det gjelder...

Skrevet

Jeg har hentet et gammel innlegg jeg skrev da jeg ble gravid med jenten min. Tenkte det kan være greit for deg å lese, så kan du se hva akupuntur gjorde for meg.

"Jeg bor i bergen, så jeg gikk til en dame som heter Elise Raknes, hun kobber for Akinon senter. Hadde det ikke vert for henne så hadde jeg nok ikke vert gravid den dag i dag. Nå må det sies at jeg gikk på pergo også, men det er INGEN TVIL om at hun hjalp meg. Her er noe av det hun ordnet på kort tid:

- jeg fikk normal syklus på 28-29 dager (i stede for 30, 32 og 33 dager)

-Fikk EL på dag 14 og 15 (i stede for på dag 18 og 19)

- fikk en menstruasjon på 6 dager ( i stede for 10 dager)

- slapp ømme pupper før mensen (pleide å få skikkelig vonde pupper en uke før mensen)

- Fikk lavere FSH.

-lengre luteal fase, fikk en på 14 og 15 dager (i stede for 11)

- osv....

Når det er sakt så var det FSH nivået mitt som var problemet. Jeg hadde høyt nivå av dette og lavt av østradiol, det tyder på veeeeeeeeeldig dårlig eggkvalitet. Jeg ble gravid etter 2-3 mnd med behandling hos henne samtidig som jeg gikk på pergo( ble gravid i pause mnd etter første pergo kur). At jeg er gravid er ett lite mirakel, det skulle egentlig ikke vert mulug. Vi skulle til samtale om IVF(noe som sikkert ikke kom til å hjelpe pga eggene mine), men det slapp vi"

Nå er vi begynnt å prøve på nr.2. Skal til akupunktur neste uke, så får vi se om hun ikke kan hjelpe meg denne gangen også

Skrevet

Da sier jeg takk for hjelpa - og bestiller time i morra!

Lykke til alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...