Gå til innhold

Til dere som vet kjønn og har bestemt navn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva svarer dere når folk spør om dere vet og har tenkt ut navn?

(et spm maange kommer med)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har bestemt meg for hva jeg vil at hun skal hete, sambo har ikke sagt at det er greit enda da... Men jeg vet jo at han kommer til å si; "Greit, da heter hun det" :) (han har vært med på å lage en liste med godkjente navn altså!!). Men jeg vil ikke fortelle andre hva hun skal hete, vil at det skal være vår hemmelighet til hun er født, og jeg kan si at "Her er lille Sara-en vår..:)" Gjorde det samme med sønnen vår forøvrig. Men jeg har sagt til familien at jeg ikke vil fortelle hva vi/jeg har bestemt oss for, og til andre sier jeg at sambo ikke er ferdig med å tenke seg om, og vi har derfor ikke bestemt navn :P

Skrevet

Han skal hete Linus svarer jeg da.

Mannen er ikke enig, så jeg snakker om Linus dagen lang i håp om at han skal venne seg til navnet.

Skrevet

Er i grunn enig i at det beste er å holde navnet hemmelig.

Jeg kommer til å si at vi ikke er helt enige enda, så venter med å si det til vi er enige.

Vil ikke at noen andre skal påvirke navnevalget vårt.

Alle kan ikke syntes et spesielt navn er lioke fint uansett.

Og jeg liker litt spesielle navn også:-)

Skrevet

Vi sier at vi har navnet klart, men vil se at det passer gutten når han kommer ut før vi sier det offentlig.

Skrevet

hvorfor holde det hemmelig? det har jeg aldri skjønt!

Skrevet

1: Litt for moroskyld, for å overraske de andre

2: Så ingen andre kan påvirke valget deres

3: I tilfelle du ombestemmer deg

Skrevet

Alle trenger jo ikke vite "alt" om barnet før det er født...Dessuten er det jo greit å ha noen hemmligheter..Som bare jeg å sambo vet!!!Blir en privat liten ting som vi har sammen!!!

Skrevet

Vi også sier hva jenta vår skal hete. Det har vært klart i 6 år :o) Helt siden vi fikk førstemann (som var gutt).

Skrevet

Vi har bestemt oss denne gang (prøver bare enda da) for å holde det meste hemmelig så lenge det går. Ønsker å kose oss med hemmeligheter alene;)

Skrevet

Vi tenkte å holde det hemmelig...

Heeeelt til vesla på tre år fortalte det til alle sammen i bhg sin *ler*

Vi lo godt av det, og begynte så å fortelle det til de som spurte.

Med forbehold at det kommer en jente da. En akn aldri være helt sikker på det før de er her.

Skrevet

Henger meg på denne.. Personlig blåser jeg i hva andre måtte mene om navnet vi velger på vårt barn, så jeg forteller hvilke navn vi liker! Venter gutt hvert öyeblikk, og vi liker godt Markus :-)

Skrevet

Vi hadde både jentenavn og guttenavn klart leeeenge før fødsel forrige gang(faktisk klart fra vi fant ut av vi var gravide) og alle visste de 2 navnene(1 jentenavn og 1 guttenavn). Selv etter utallige ul pga komplikasjoner klarte ingen å se hvilket kjønn det var og da det kom ut ei jente var det ingen tvil :-) Det var det jentenavnet vi hadde snakket om så lenge.

Så vi holder det langtifra hemmlig, synes det bare er koselig å sette navn på tassen og dele det med alle :-)

Denne gangen har vi også nytt jentenavn klart og det samme guttenavnet er på vent :-)

Skrevet

Vi hadde det helt klart sist, og sa det til "alle". Men så poppa ungen ut og han kledde overhodet ikke navnet han var tiltenkt. Ble litt kluss det, og vi fikk masse hilsener med gratulasjoner med barnets "gamle" navn på. Vi fant et nytt navn dagen etter han var født.

Klok av skade venter vi denne gangen med endelig beslutning til barnet har vist seg.

Skrevet

Her kaller vi allerede babyen i magen med navn :) (er i uke 29+2)

Skrevet

Her også kaller vi han i magen ved navn, hehe.

Syntes det er koselig og vi får vent oss til tanken om at det er et helt nytt menneske som kommer ut -ikke bare en hvilken som helst baby:-).

Vi har sagt det til den nærmeste familien, men om noen andre spør (som svært få har gjort egentlig...) så kommer jeg nok til å svare de og. Gjorde det sånn med forrige også og gikk under "mamma'n til....) en del mnd før han ble født. Syntes det var morro, jeg.

Ikke tror jeg det er noen fare for at han kommer ut og ikke passer til navnet sitt heller, for vi har valgt et veldig enkelt og greit navn, som ingen av oss har noen assosiasjoner til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...