Gå til innhold

Har du fortalt din datter på 4 år + om mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker for det meste tamponger, og jeg klarer rett og slett ikke å dra blodige tamponger ut foran øynene på jenta mi på 4. Men samtidig lurer hun seff veldig på hvorfor mamma låser baderomsdøra noen ganger, og det er kjempeslitsomt å gjemme seg hver gang man skal gjøre dette. Hmmm, mye man skal tenke på som småbarnsmor... Har liksom ikke lyst til å gjøre henne oppmerksom på at man kan putte ting "inn der"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 år synes jeg var tidlig :) Tror ikke hun kommer til og skjønne det!

Kan du ikke lure deg inn på badet mens hun er opptatt med noe da? Leker osv...

Skrevet

japp og hun er ikke riktig 4 år enda. Det er da ikke noen hemmelighet liksom. Dessuten blør tispa vår innimellom også så da sa jeg bare at mamma'er blør innimellom fordi det er det som gjør at de kan få barn...

Skrevet

Her e rhun 7år, og jeg har enda ikke fortalt henne noe om mensen.

Mulig hun har fått vite noe på skolen, for der har de tydeligvis snakket om hvordan de lager barn etc. (Hører det kommer fra "fagfolk" og ikke venner)

Jeg bytter heller ikke bind så hun ser det.

Har heller aldri gitt henne noen mulighet til å lure på hva det er.

Eneste gangene hun har sett pakkene bevist, er vell når de blir handlet og lagt i skapet på badet.

Tror heller ikke det er heldig å forklare om tamponger til en 4åring.

De er jo ganske impulsive. Plutselig vil de teste det ut selv....

Barn har det jo med å prøve det voksne gjør, men på sin egen måte.

Skrevet

Ja og hun var ikke 4 engang...Hun spurte om hvorfor jeg måtte bruke "bleie."..Var å rota i baderoms skapet en dag...Jeg var 9 da jeg fikk mensen og fy flate, det var ett SJOKK for både meg og mamma...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...