Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med dårlig samvittighet fordi innlegget mitt lenger nede her ble så ufattelig feil.

jeg fikk ikke frem det jeg mente i det hele tatt!

det jeg ville frem til var

1)Syns tv-norge fremstilte disse jentene på negative måter på noen av tingene. f.eks ved å legge vekt på festing, banning, alenemor, leier av bestemor osv. det er nok sånn de lever, men jeg syns det ble litt "fremprovosert", f.eks det med chanzei i introen, som sier at unge mødre har mye energi, og så viser de et klipp der hun sitter og spiser is...

2)jeg syntes livene deres var langt fra det livet jeg og mange unge mødre lever, og lurte på om de kom til å vise unge mødre i andre situasjoner også. syns det blir feil å BARE vise alenemødrene som bor hjemme hos foreldrene, siden det finnes mange andre situasjoner. Men det kommer kanskje senere.

3)og så lurte jeg på hvordan andre unge mødre lever - om det var vanlig å bo for seg selv, hjemme hos foreldre eller andre steder=)

Håper ikke jeg har tråkket noen på tærne, og hvis jeg har det beklager jeg på det aller sterkeste.

Måten jeg la det frem på kan ha virket krenkende men det var absolutt ikke sånn ment. Jeg leste ikke over det jeg hadde skrevet før jeg postet, og det var veldig synd.

Håper de jeg evt har tråkka på tærne forstår meg nå, for jeg liker absolutt ikke å være "slem" med noen=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en & tjue og jeg er alenemor, jeg har en datter på 15 mnd , jeg bor alene, jeg har ikke lappen eller stasjonsvogn - men bor i Oslo hvor det er god kollektivtrafikk. Jeg går på NKI og fullfører skolen, og jeg fester & slår ut håret når mulighetene byr seg. Jeg har vel & merke sluttet å kline med venninnene mine, men for all del ; Enjoy life.

Så mye man skal henge seg opp i, og så mange man skal føle seg bedre enn......

Skrevet

Jeg føler meg da ikke bedre enn deg=( er jo det som er poenget med innlegget mitt... syns du er flink, jeg!

Skrevet

Mami21 - HAR jeg tråkka deg på tærne nå? gud, dette er det verste jeg veit=(

Skrevet

Synes ike det så ille framstilt, jeg hadde venta verre helt ærlig.

Syntes 17åringen ble framstilt som en voksen og reflektert mor. Dette med fest med litt god drikke og kyssing å venninner reagerte jeg ikke på, helt normalt å slå seg litt løs...hender jeg kysser på mine veninner den ene gangen i året jeg tar meg en real fest og blir litt på en snurr...og jeg er snart29!

Tror det er øyet som ser og sinnet som tolker. FEM kunne ha gjort verre...blir spennende å følge med fortsettelsen.

Skrevet

Ja, er enig i at hun ble fremstilt fint.

men måten de framstilte chanzei på... Vel, det så kanskje verre ut enn det var. Vet jo godt hvordan det er å være høygravid, drikke sjokomelk, banne og steike fordi man ikke får på skoene... men syns det ble dårlig fremstilt.

Ellers syns jeg det virket som om en del ting ble tatt ut av sammenheng. Men for all del, jeg var ikke der=)

håper jeg ihvertfall har fått oppklart dette her, og at ingen tror jeg mente noe vondt med det!

er jo ung mor selv, så syns ikke jeg har noen grunn til å angripe dem=)

Skrevet

hehe....skal innrøme at jeg selv banna og sverta ( litt stillere vel og merke siden jeg hadde 2 andre barn) da jeg var høygravid med nr 3..ikke fikk på meg skoa alene og måtte ha hjelp til å ta på meg truse, sokker og buksa på det værste...snakker om bekkenløsning da.. Så fikk jeg tannverk pga betant visdomstann og etter det ørebetennelse tett opptil fødselen..jeg var grinete som ei sur gammel binne.,

Sjokomelk og is kunne jeg også kose meg med...litt i ny og ned er lov..hun satt sikkert ikke å spiste det der dagen lang.,an må tenke at ting er klippet og satt sammen..og enig i at noe KUNNE tolkes negativt...men sånn gjør de for å lage "god tv"...

Skrevet

Sauen, på ingen måte, skal mer til for å tråkke meg på tærne! ;)

Men ser poenget ditt, absolutt! Men det er TV, ikke sant.. Det er ikke "bra" TV hvis alle danser rundt å plukker blomster, liksom.

Syntes egentlig at de skildrer virkeligheten ganske så greit, for tror det er et fåtall av høygravide damer som IKKE uffa seg når de ikke fikk på seg skoa, eller som IKKE lata seg litt innimellom!

Tror også at fåtallet sang salmer og strikka babyklær under fødselen.

Jeg for min del bannet en hel del, og "fuck, fuck, fuck" er liksom bare en light-versjon av min fødsel! ;)

Dessverre, og jeg sier desverre (!) så er virkeligheten for mange at de er alene, og at de ikke har så mange valg mht. boplass. Og jeg syntes det er flott at de tar med de også, og ikke viser at alt er rosenrødt - selvom jeg håper det kommer med noen sånne også! ;)

Kanskje vi som banner og spiser is får noe å le av også! ;)

Skrevet

Ok, det var bra=)

Selvfølgelig er det sånn virkeligheten er for disse jentene. og jeg syns de er kjempetøffe som tør!

Jeg håper bare de ikke lager enda en ny stereotypisk-alenemor-uten-penger-som drikker seg drita full hver dag. for det er dessverre det mange tror ALLE unge mødre gjør.

Skrevet

Eg syntes ikkje det var dårlig framstilt eg. Mange spiser is. Mange banner når det er problemer med å gjer ting på grunn av magen. Dei filma berre det ho gjorde, og det ho gjorde var heilt normalt. Eg spiser is, og eg banner. Normalt for mange.

Skrevet

Selv om du snakker før du tenker, Sauen - så har du ihvertfall selvinnsikt! Og DET står det respekt av! :-)

Skrevet

Takk takk solstråle=)

Er nok ikke første gang jeg skriver før jeg tenker her på DIB, men jeg prøver så godt jeg kan å unnskylde meg dersom jeg får dårlig samvittighet=)

Skrevet

Sånn er livet. Jeg spiser is ofte, later meg gjør jeg også. Det hender også at jeg banner og drikker meg full. Er 30 år og mamma til en på 8 mnd og jeg anser meg selv for å være en ansvarsfull og god mor=)

Skrevet

Glemte å si sauen, at det er kjempefint at du retter opp i det som du mener er feil =) Det kan man ikke si om alle her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...