Gå til innhold

Delvis sykemeldt, men egentlig i fin form?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har vært frisk nesten hele svangerskapet med unntak av noen uker i begynnelsen. jobbet fullt. Rett før jul hadde jeg en runde med omgangssyke, det var en travel jul med mye farting og vi avsluttet det hele med nok en runde omgangssyke.. :o(

Var hos legen rett på nyåret (vanlig kontroll) og da var jeg ennå ikke helt bra etter omgangssyken og var rimelig utslitt, kaldsvettet og var svimmel.

Legen ville sykemelde meg 50 %, jeg sa at det muligens var jula og rundene med omgangssyke som gjorde at jeg var i dårlig form, og at 50 % kanskje var litt mye. Vi ble da enige om en 30 % sykemelding, og at jeg skal jobbe 70 %.

Etter en uke med redusert arbeid må jeg innrømme at formen er gasnke bra, bedre enn forrige uke hvertfall. Blir jo sliten av ting, men jobben er ikke særlig fysisk krevende, og jeg hadde nok klart å jobbe 100 % uten problem. Hadde nok blitt litt latere ettermiddager på sofaen enn hva det er nå, men jeg hadde jo fint klart det.

Har vurdert om jeg skal ringe legen og friskmelde meg, men samtidig er det kun 2 uker igjen til jeg begynner permisjonen, så det frister veldig å bare la det være, og bruke den ekstra energien på mitt allerede eksisterende barn og samboer. Ha ork til husarbeid og ikke bare sofasliting..

Samvittigheten gnager litt, men jeg liker mine korte dager og overskudd på ettermiddagene...

Hva hadde dere gjort i samme situasjon? Fortsatt sykemeldingen og "snyltet" noen uker på staten eller friskmeldt dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med to uker igjen hadde jeg nok "snyltet" den tiden :o)

Lykke til videre, tipper vi er omtrent like langt på vei? Skal ut i permisjon om 2 1/2 uke selv :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...