Gå til innhold

silikon eller saltvann?? Brystinnlegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært til vurdering hos kirurg i dag. Jeg har heelt flate bryster etter to runder med amming- siste runde var over for 2 år siden, så det blir ikke noe bedre. Hadde små fra før- 70B. Det er den str jeg skal ha tilbake. Kirurgen sa at det ikke blir løft etc, de tar bare å legger inn enten silikon eller saltvann i den str jeg vil ha,

Men HVA? Hav er tryggest? Noen som har gjort dette her? Erfaringer?

Er det vondt etterpå?

Takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silikon er det beste. Trodde ikke man brukte så mye saltvann lenger jeg. Silikon er trygt, og ser penest ut. Jeg gjorde dette i mai, etter 1 uke var jeg på jobb, og har ikke hatt noen komplikasjoner i det heletatt etterpå.. Er så klart sinnsykt, forferdelig vondt samme dagen, og dagene rett etter, men det går seg til. Man får med seg smertestillende hjem, og må ha en hjemme i huset det første døgnet som kan hjelpe til ut og inn i senga osv.. Kan ikke løfte tungt osv den første uka hvertfall.

Men med all smerte er det uasnett verdt det, og jeg må jo gjøre det igjen, (om 10-15 år) Kan ikke si jeg gruer meg.. :o)

Når skal du operere? Vet du hvor mye du skal legge inn?

Skrevet

silikon. brukes det saltvann så mye lenger da? var ikke spørsmål om det da jeg tok...

Skrevet

Takk for svar!

Jeg skal opereres om 8 uker. Skal prøve å legge på meg litt først.

Tror jeg bare skal legge inn såpass at jeg får den gamle str min som er 70B.. er ikke så kravstor, vil bare ha liiiiiiitt bryster jeg også..

La du inn mye? Burde jeg ta litt mer når jeg først gjør det? Og hvor mye betalte du hvis jeg kan spørre om det?

Skrevet

Trodde ikke at saltvann var så vanlig lengre?

Jeg skal selv legge inn silikon om nøyaktig to uker (og du kan tro jeg gleder meg!), og jeg skal da legge inn en type silikon som ikke "renner ut" om man skulle være så uheldig å skade brystene, den er kompakt liksom. Selv er jeg også rimelig flat, hehe, så skal legge den under muskelen for at kantene ikke skal syntes.

Hvor skal du gjøre det?

Silikon ser penest ut, absolutt.

Skrevet

Og medaljen har en bakside! Jeg gjorde det første gang som 21 åring.....la inn 200 cc silikon under musklene. Var helt SINNSYKT vondt.....

Har hatt to svangerskap etter det, hvor jeg valgte å amme nå sist da legen og kirurger kunne bestemt fortelle meg at jeg trygt kunne gjøre det. Begge brystene kapslet seg etter endt amming. Dro derfor for å bytte innlegg - det var da 11 år siden jeg la inn første gang.

Våknet etter operasjon med beskjed om at de hadde hatt en stor jobb på meg. Den ene protesen var nemlig sprekt da de åpnet opp. Bivirkningene/ettervirkningene er det ingen som vet. Nå er det 6 uker siden, og jeg har fremdeles smerter i begge brystene.

Det er utrolig mange ting som kan skje i forhold til silikon. Hvis jeg var deg, ville jeg søkt masse informasjon før jeg tok en endelig avgjørelse!

Skrevet

joda. når det er veldig lite gjør de nok det. De spurte meg om det i dag iallefall, men jeg har ingen anelse om hva som er vanlig!

Skrevet

Jeg la ikke inn mye.. Bare sånn det så naturlig ut på meg.. Syns ikke det er pent å ha kjempepupper jeg da.. Spørs litt hvordan kropp man har og da. Jeg er 1.58 cm høy, og veier 49 kg liksom.. Er begrensa på hvor svære jeg kunne hatt. La inn 300g. Pupper får du jo uansett:o) Husk at man skal ikke bare ha de nå, men i flere år fremover. Ei venninne la inn mye, og hun angrer på det. Er blitt lei av dem faktisk. Hehe. Syns det er penest med natulig str jeg da..

Jeg batelte 27 300 kr... Med bh og smertestillende:O) Anbefaler Colusseum Klinikken i Oslo:o)

Skrevet

får jeg spørre hvor du har vært? tror jeg ville valgt silikon selv om jeg ikke skulle hatt så mye:) tror det er mest vanlig og at det brukes veldig lite saltvann nå for tiden.. de silikon innlegga som de har nå er ment til å vare livet ut;) håper du får et resultat du er fornøyd med:)

Skrevet

Huff! Det høres ille ut.. Men den nye typen silikon skal jo ikke renne ut?

Ja, jeg har tenkt på mange ganger at jeg burde droppe det, men føler meg virkelig ikke vel helt flat. Men jeg skal tenke enda mer over det vet du.

Skrevet

Ingen silikon kan idag renne ut.. Den er helt fast inni. Så skulle den sprekke, så er det ingen fare:o) Alt er nyere nå enn for 10 år siden:o) Jeg la inn en som heter soft gel. Den er også ganske myk å ta på, så det kjenner ikke stein hardt ut liksom:o)

Skrevet

det er dit jeg skal :-)

Jeg er 177 cm og veier 57 kg ( strever vettet av meg for å legge på meg iallefall 7 kg til ) så jeg kan heller ikke har store bryster. Jeg var fornøyd med de små jeg hadde en gang jeg!

Skrevet

tusen takk for alle fine ordentlige svar! Dere er jammen snille :-)

Skrevet

Jeg var helt flat, ,jeg og....så jeg vet veldig godt hvordan det føles!!! Klinikken vil nok ikke fortelle deg helt om mulige komplikasjoner.....Jeg har søkt mye på nettet etterpå og har funnet mange historier om bivrkninger. Nå for ikke lenge siden hadde en av klinikkene faktisk en undersøkelse hvor det viste seg at en ganske stor prosentandel hadde kroniske smerter i brystene mange år etterpå!

Renner eller ikke renner..............

Skrevet

Maibaby: Søk litt på nettet så finner du MANGE historier om komplikasjoner.......DU la inn for ikke så lenge siden, stemmer ikke det? Fortsatt henrykt over endelig å ha pupper!:). Jeg kjenner den følelsen.....fornektet lenge at det faktisk kunne skje noe med mine pupper.....Ripling, kapsling, lekasjer, kroniske smerter.....ikke fremstill silikon som noe fantastisk . - det er ikke bare det!

Skrevet

får man sykemelding eller må man ta ut ferie? har så lyst til å ta men har jo egentlig ikke tid:o)

Dere som skal ta, eller har tatt: Er dere ferdig med barn eller har dere tnkt å amme neste gang? Tenker litt på å vente til jeg har fått nr 2.

Skrevet

Fastlegen må sykemelde. Vent iallefall til du er ferdig med barn - men les innleggene mine over!

Skrevet

du må nok ta ut ferie.

vet ikke om jeg er ferdig med barn enda. har to stykk og kommer ikke til å få en til før om noen år isåfall.. men godt mulig jeg ikke får flere. skulle jeg få en til så kommer jeg til å prøve å amme. kirurgen sa det ikke var noe problem med det.. men det er større sjans for kapsling men den risken får jeg ta i såfall..

hadde jeg visst jeg skulle få en til om ikke lenge hadde jeg ventet da;)

Skrevet

må ta ut ferie. Jeg er ferdig- fikk to tette småttiser og nå er det som jeg skrev over 2 år siden jeg sluttet å amme minstejenta. Jeg er 30 år. Jeg er så tynn og formløs at det å være flat er ganske kjett for selvfølelsen min. At magen er skrukkete etc plager meg ingenting, jeg er glad i de fleste merker etter svangerskapene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...