Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Har ikke lyst til å begynne på hormonprevansjon igjen, kroppen min fungerte dårlig etter pilleslutt. Bruker to halvgode/halvdårlige metoder: amming og "hoppe av i svingen". Kan jo faktisk skje at nr. 2 melder seg på, i for seg ingen katastrofe. Men hvordan tåler kroppen et nytt svangerskap så tett på et keisersnitt? Junior er 4,5 mnd og sover over enkelte netter, så amminga er vel ikke til å stole på lenger... Vurderer PFC men synes det er en ganske dyr investering, men har den jo lenge da!
bodøjente Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg fikk ialle fall beskjed på sykehuset at det ikke var lurt med to tette etter keisersnitt.
Lykkeliten og jeg Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Ikke det at jeg planlegger 2 tette, men hvorfor ikke?
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Ja, jeg tenkte vel egentlig det. Men ingen som nevnte noe om det for meg. Er vel svakt der det er skjært opp, men så har kroppen en utrolig evne til å lege seg da. Er nemlig litt for og imot tanken på to tette, så det er greit å få "fakta" på bordet... HI
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 anonym-knappen er visst ikke tingen for meg, he he!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 jeg har også lyst på en til. Min er bare 4mnd nå. Men har alltid hatt lyst på flere barn, og gjerne litt tett. Men siden forrige fødsel endte med ks etter 40timer med rier, så lurer jeg svært på hvordan neste fødsel kommer til å bli. Men er ikke redd for å føde en gang til. Er endelig blitt innkalt til etterkontroll etter ks (de sa jeg kom til å bli innkalt 6-8uker etter fødslen, men har visst gått nesten 5mnd). Skal spørre da hvordan det er å få to tette, er veldig nysgjerrig på dette. Går på piller nå, men det er ikke noe jeg liker så godt. Så slutter vel kanskje til sommeren, så får vi begynne å prøve igjen da. ca.2år mellom hver unge er jo perfekt, å såret og bukveggen bør jo være godt grodd til da....
ormeynglet Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er gravid med mitt 3. barn nå, og det blir da 3 barn fra 3 år og nedover. Hadde ks med den første, og har aldri hørt at det skal by på noen problemer av den grunn. Mine jm eller lege har iallefall aldri sagt noe slikt og jeg opplevde ikke noe negativt pga det sist gang, og satser på en vanlig vaginal fødsel denne gangen også.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Jeg hadde keisersnitt for 8 mnd siden og er på vei med nummer 2, Nå vet jeg at arret har grodd vel og jeg har ikke hatt noen problemer så det går vel greit håper jeg. Ellers så man jo den dokumetaren på tvnorge om ho som hadde fått firlinger og bare mnd etterpå ble med vilje gravid igjen med 4 om igjen. Ho hadde jo også hatt keisersnitt, og hvis man da klarer å bære 4 etterpå så skulle vel denne graviditeten gå greit tenker jeg..... Nå var ikke akkurat denne graviditeten planlagt, var nøye på prevansjon og allt mulig. Men skjer det så skjer det.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Etterkontroll etter ks er det vanlig, det har jeg faktisk ikke hørt et ord om , de sa at legen ville se på arret ved 6 uker kontrollen det var allt. Nå ble det aldri noe 6 uker kontroll for meg da. etter å måtte avlyse timen 2 ganger og legen avlyse timen 1 gang ble det bare borte. tenkte faktisk ikke på det engang før jeg måtte bestille time for denne graviditeten. Men så har jeg ikke hatt noen som helst plager da.
øynesomtinntallerkner Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Innkalt til etterkontroll? Har jeg ikke hørt noe om, 7 uker siden jeg tok ks. Er den etterkontr. på sykehuset?
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Opplevde det ganske likt med flere døgn med rier, og en unge som måtte hentes ut. Var absolutt ikke forberedt mentalt på KS, og hvordan det skulle påvirke amming og den første tida med junior. Alt gikk bra, men tror kanskje det gjør at tanken på nr. 2 kverner i hodet hele tida. Nr. 2 har god sjans på å bli større enn 4,7kg så det frister ikke med hverken vaginal første-fødsel uten vektestimering eller et nytt keisersnitt.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 8. januar 2008 #14 Skrevet 8. januar 2008 Pga av keisersnittet hadde jeg min etterkontroll på sykehuset 6 uker etter fødsel. Det visst vanlig praksis på Kongsvinger sykehus. I tillegg hadde jeg røntgen på bekkenet samme dag. Godt å høre at det har gått fint med nytt svangerskap, sånn i tilfelle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå