Gå til innhold

Kan dere gi meg oppskriften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har prøvd lenge og lurer på hva dere gjorde den mnd det klaffet? Noen som har prøvd lenge og plutselig prøvde noe som funket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk noen piller av legen som skulle stoppe melkeproduksjonen..i vedlegget der sto det at hvis en ikke ønsket å bli gravid måtte en være forsiktig,for at sjansen til å bli gravid var ganske store...

Vi skulle egentlig til danmark denne mnd for inseminasjon siden jeg har brukt så lang tid med å bli gravid me di 2 forrige..

Gikk litt over tiden,og testet positiv på freda :o)

Er sjøl overbevist om at det var "melkepillenes" fortjeneste.. :o)

Med ho første som blir 9 tok det meg 4 år før jeg ble gravid,men ho andre som er 2 brukte jeg 6 år før det klaffet...

Har du prøvd pergotime?

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 34 som har hatt barneønske i ca 10 år. Har hatt to samboerforhold bak meg hvor vi har prøvd, men ikke lyktes:( Det må sies at vi ikke har prøvd iherdig (med eggløsningstester og sånn), men har hatt sex uten prevensjon uten å lyktes.

Så treffer jeg min "drømmemann", min nåværende samboer, og vi fikk klaff på 2. forsøk!:-)

Jeg tok da dobbel dose omega tre, folat, e vitamin, slimløsende hostesaft og eggløsningtest. Lå også med beina opp etter veggen i minst en halv time etter vi hadde hatt sex rundt eggløsning og der satt den!

Denne graviditeten endte dessverre i en SA etter 8 uker, men ble gravid på nytt bare 14 dager etter!!:-))

Så det er håp! Fra å tro at jeg ikke kan få barn til å være så fruktbar er bare helt utrolig!:-))

Du kan også gå inn på forumet for "slitere" og snakke med andre i samme situasjon som deg, så kanskje du får noen fler tips :-)

Lykke til!

Skrevet

Vi prøvde i ca ett år. Gjorde "alt" riktig... spiste så optimalt som mulig, drakk ikke alkohol, tok alskens vitaminer og naturpreparater, eggløsningstester og graviditetstester som endte med gråt og tenners gnidsel. En dag ble jeg bare lei av det hele og kuttet ut alt så nær som multivitaminene og tranen. Spiste og drakk hva jeg ville og ga filleren i om jeg ble gravid. En måned etter ble jeg gravid. Jeg tror det hjalp å slappe av og ikke stresse med det hele.

Skrevet

"Oppskriften" min er å slappe av mht å bli gravid. Sikkert vanskelig, men det hjelper!

Jeg var på tur å ombestemme meg med tanke på hele babyprosjektet, tenkte at jeg ikke hadde lyst til å få barn likevel - og *smack* - den måneden satt den!

Skrevet

Bare slapp av-metoden funker ikke her hvertfall...

Klaffet på første IVF:-)

Skrevet

Vi holdt også på lenge... var tungt hver gang jeg fikk mens, men ellers var jeg ikke så veldig opphengt i det.... Til slutt begynte jeg å tvile, og bestemte meg for at vi fikk bli besøkshjem og få noe annet å tenke på.... -Vi kommer ikke lenger enn å fylle ut skjema fra kommunen før jeg testet positivt :-)

Skrevet

å prøve å ikke tenke så masse på bli gravid skal visstnok hjelpe. hvis man slapper av litt og ikke tenker på sex som en måte å bli gravid, men som kos, så skal det visst bli lettere å bli gravid. men dette så jeg på oprah da..

Skrevet

vi ønsket oss også veldig barn, og det tok laang tid.... begynte å gi opp håpet..... fikk tips om å prøve salviete før eggløsning, under samleie fikk partneren min utløsning før jeg fikk orgasme, lå så med pute under rompa.... da satt spiren der etter 1 forsøk....:) verdt å prøve!!!

LYKKE TIL

Skrevet

Sex hver tredje dag hele syklusen, aldri opphold og ikke noedvendig med mer, og saa brukte jeg progesteronkrem (men det er for oss som vet eller mistenker at vi har progesteronmangel) Ingen temping, ingen ELfokus eller noen ting, bare jevn og trutt sex og kose seg ellers... =o)

Skrevet

har prøvd i 2,5 år denne gangen.

å det som virket for oss tror jeg var, sex for morro skyld,å da ble det mye mere å mye bedre en ellers.

jeg skulle egentlig starte på pergo i desember,så jeg slappet av i hele november å da klaffet det gitt:)

Skrevet

Vil bare si at det å slappe av er et umulig råd for en prøver spør du meg. Ikke har jeg troen på at det har så mye å si heller. Jeg hadde en SA i september og ble mer stresset enn noen gang for å blir gravid etterpå. Likevel klaffet det etter bare en mens. Det jeg gjorde annerledes var at jeg begynte med akupunktur etter SA'en og jeg prøvde eggløsningstester for første gang.

Lykke til :)

Skrevet

Har du sjekket stoffskifte ditt og alt annet med helsa di og hans?

For det vistet seg hos meg at jeg hadde lavstoffskifte og må følge den opp, men han legen sa at mange blir gravid etter å ha begynt med medesinsk behandling.

Vi startet med Folat og eggvisern! ;) og opp med bena! det funket! :)

Lykke til.:)

Skrevet

Er du villig til å prøve alternativt? Prøv akupunktur, det er verdt ett forsøk! lykke til :-)

Skrevet

Hos meg var det bare en ting som funket: Pergo.

I 13ende pp klaffet det endelig da jeg hadde første runde med Pergo.

Skrevet

Denne måneden har jeg drikket salviete, drikket slimløsende hostesaft og ligget med beina opp etter sex. Tok blodprøve på dag 22 for å se om jeg hadde hatt el. det har jeg.. men hcg var under 1.. men den begynner kanskje ikke å stige så tidlig. Er iallefall veldig spent! TUSEN TAKK FOR ALLE TIPSENE!!! :-) Lykke til alle sammen. Hvis det ikke klaffer begynner jeg på medisiner i forbindelse med IVF den 19 januar (skal da ringe inn mens til ivf seksjonen i tr.heim)

Stor klem

Skrevet

vi har kun prøvd en pp. og fikk full klaff med en gang. vår oppskrift var å ha sex 3 dager før og etter el...

Skrevet

Vi har prøvd i litt over 1 år.. jeg synst det var veldig lenge, selv om jeg ser det er flere her som har prøvd i mange år. Men uansett så var vi til undersøkelse, men alt såg bra ut, så derfor fikk jeg sann eggløsningstabletter som jeg skulle prøve neste gang jeg fikk mens.

jeg hadde akkurat hatt mensen, så derfor tenkte jeg att jeg kunne jo prøve igjen med eggløsningstester og se om jeg fikk en postiv test. jeg testet omtrent kvar dag, og etter ca 5 tester fikk jeg en positiv. Da "sto vi på" den dagen og dagen etter;-). Etter ca 2 uker ventet jeg på mensen så jeg kunne bjynde med de eggløsningstablettene jeg hadde fått.. men mensen kom ikke, så derfor tok jeg en graviditetstest, og jammen var den positiv!:-) så jeg anbefaler altså eggløsningstest! Test hver dag etter mensen helt til du får positiv test. de selger billige tester her på nettet;-)

lykke til!!:-)

Skrevet

Jeg prøvde lymfedrenasje(en form for massasje) denne mnd for å renske kroppen...var også på ferie i spania så fikk mye sol på kroppen...

Skrevet

Det eneste som var forskjellig den mnd var at jeg brukte EL-tester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...