Gå til innhold

Baby på 5 6 uker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er d noen her som har baby på 5-6 uker? Lurer bare på om rutinene deres ang leggetider og amming på natt? Om barnet er urolig på nattestid. Jenta mi sovner aldri før 2 3 på natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg lurer på det samme jeg også..og når begynner en egentlig med leggerutiner?

Skrevet

Min lille er nå 4mnd, men da han var 5-6uker så la han seg samtidig som oss. i 23-24tiden.

Fikk da først den ene puppen, å så gikk vi på badet for stell å så den andre puppen på sengen.

Da sov han hele natta, helt til ni om morgenen. Begynte med smok til han tidlig, fordi han hadde ett enormt sutte behov. Så visst han våknet på natta, så gav jeg han bare smokken, så sovnet han igjen. Han la på seg godt, så det med nattmåltid var ikke så farlig.

Begynte ikke å legge han tidligere før han ble nærmere 3mnd.

Tok det ca. en halvtime av gangen. ca. anna hver dag. Gikk bare greit, da begynte han bare å spise litt oftere på dagen :)

Nå sover han stortsett fra kl.21 til kl.08 :D

Skrevet

hei har tvillinger på 7 uker. dei første to ukene sov dei nesten hele natta, men etter ca 3 uker begynte de å være vakne til langt på natt. vi fekk eit råd om å halde dei vakne etter kl 18 for da ville dei sovne til kl 21. etter noen dager nådde vi målet,og no sovner de mellom 21-21.30.(da steller vi de kl 19.30 og ammer fra kl 20.)

Skrevet

Jeg har en på 4 uker, og ringte til HS ang dette..hun kunne svare at det er slik når de er så små:SJeg ringte pga jeg føler jeg BARE sitter og ammer på ettermidagen/kvelden..hun sa at de krever oss mødre mye mer på kvelden, og gjerne søker pupp pga kos og trygghet. Trenger ikke begynne m rutiner før 3 mnd alderen..

Jeg prøver å gi henne mye mat før hun legger seg og ser gjerne litt ann når hun er trøtt..ingen vits i å legge henn før hun viser trøtthetstegn..så går jeg på badet,vasker,skifter bleie og tar på pysj, tar ett teppe rundt oss og ammer litt til. Så går vi på soverommet, demper lyset(dimmer) og setter på en natt uro m lys. Legger henne i ammemadrass i senga vår og ammer igjen til vi sovner,ofte sovner jeg før hun..Vi står opp mellom 5.30 og 7, så sover hun igjen ca 9-12 av og til lenger, da sover hun i kurv i stuen og jeg sover på sofaen..Mer rutine enn dette klarer vi ikke..

Skrevet

Sønnen min er snart 6 uker, og vi har ingen rutiner...

Han sover i vuggen i stuen om kvelden fra 19-23 ca, men sovner ofte tidligere. Har som oftest ikke fått tatt kvelds-stellet til da, og vil ikke vekke ham, så ofte blir det ikke kvelds-stell før i 23-tiden, og da er han ofte våken en stund.Sover i noen timer igjen, og så våken i 3-tiden om natten, og da er han LYS våken! Ammer når han er sulten, så ikke noe faste rutiner på det heller...

I det siste har han våknet i 9-10-tiden om morgenen, og er da våken i 2-3 timer før han sovner igjen og jeg kan sove noen etterlengtede timer til :-)

MEN han varierer veldig... Har også hørt fra hs osv at man ikke trenger å tenke på rutiner før 3 mnd-alderen, så trøster meg med det, hehe...

Skrevet

min baby blir 6 uker til fredag, å har merket faktisk han har begynt å lage litt rutine selv. vi tar på pysj å bader rundt 7 tiden,spiser rundt 8 og tar han med til stua i kurven. så leker/koser litt.så sovner han av seg selv og spiser kl 23 tiden, sover til 2 da spiser han, sover til 5 spiser, så vokner han på morgenen for mat :o

dette har han egentlig gjort helt selv. så er så greit =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...