musemor... Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Nå klarte jeg ikke å la være mer: var i butikken og kjøpte en stoor pakke Honni-korn og har spist en stooor porsjon!!! ÅÅhh det var godt :-) Sikkert kjempe-bra for forstoppelsen jeg sliter med for tiden..ehh..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 melk er ikke det dummeste du har i deg hvis du er forstoppet da (etter min erfaring)....men jeg ville mok kanskje kjøpt lakris,rosiner,svisker eller liknende i tillegg...jeg hadde ekstrem forstoppelse en stund,men det gikk over med pepsi max faktisk...har alltid vært ømfintlig på akkurat den brusen,så drikker den vanligvis ikke,men super som avføringsmiddel hvis apoteket er stengt....
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 kjøpt cultura med bringebær eller jordbærsmak....veldig bra for forstoppelse...
musemor... Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2008 He he... ja jeg spiser en kiwi hver morgen, det gjør underverker, spiser mye fiber og drikker myye vann, så tarm-systemet begynner å komme i orden igjen! Det var værre med halsbrannen jeg fikk etter den lille utskeielsen min istad. Huff, får nok prøve å holde meg unna framover, det var ikke godt for noe annet enn den korte nytelsen akkurat når jeg spiste :-)
Bobine Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er helt uenig i at melk er bra. Jeg drakk en del melk i en periode, og da ble magen myyyye tregere enn den noen gang hadde vært. (Ekstremt hard avføring, masse revning m/blødning i endetarmen, virkelig vondt) Jeg bytta ut melk med biola (med smak) etter tips fra mamma, og nå er problemet helt borte. Og før det hadde jeg prøvd alle triksene i store mengder, alene og hver for seg i ukevis, uten at noen av de triksene funka: fiberrik mat, mat lagd med olivenolje, lakris, svisker osv.
Nancy Drew Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 men kjære dere.. hva som virker lakserende og hardene på magen til folk er utrolig individuelt... for folk som reagerer lett på laktose vil som nevnt ovenfor melk være ypperlig for andre ikke... Man må jo nesten prøve seg fram... Men fiber og frukt er som oftest lakserende, cola, blåbærsaft, chips og loff hardner. Men det finnes ingen fasit på akkurat dette, her må man prøve og feile er min erfaring
Supertea Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Enig med Nancy Drew. Jeg er laktoseintolerant, men plages ikke så mye med det i svangerskapet. Melk fungerer kjempebra på min harde mage hvertfall
Supermamm Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 mmm honey korn er godt, det fikk jeg lyst på nå, he he: )
musemor... Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2008 Hi hi..hadde fyst på det i mange dager, men angrer litt nå, fikk nemlig helt forferdelig halsbrann, selv mandler hjalp ikke for å stoppe det!!!
Kamel*Jente150408*:) Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Eg må på butikken og kjøpe honni korn. ....nam:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå