God gammel aargang - født Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Kom til å tenke på noe. Jeg har kjøpt både tisselaken og lammeskinn til seng og vugge. Men kan dette kombineres? Det er jo ikke noe poeng å legge tisselakenet under lammeskinnet, og legger jeg det over så mister jo lammeskinnet effekten sin. Hvordan gjør dere andre dette?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Har ikke brukt tisselaken mens barnet var så lite jeg. Bleiene i dag er så bra, så vi har i alle fall ikke hatt et eneste uhell de første årene. Og blir det sykdom så det blir oppkast, så kan vel lammeskinnet vaskes eller renses?
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Du trenger ikke tisselaken før ungen skal slutte med bleie. Så da kan du legge det vekk enn så lenge.
sorlandet Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Jeg kjøpte også begge deler, men tisselakenet har jeg ikke fått bruk for før nå i høst, da jenta mi sluttet med bleie på natta. Ytterst få ganger det kom lekkasje da hun var mindre, og da var det bare å lufte og tørke lammeskinnet i løpet av dagen, så var det tørt og fint igjen til bruk neste natt
Allean, Fia og lillebror Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Tisselakenet har jeg underst under laken og lammeskinn. Det er sant at jeg skjelden har fått bruk for det. Men det hender titt og ofte at vesla tisser igjennom bleien på morgenkvisten. Hun fyller bleia (ekstra stor str) helt til bristepunktet, og da går det ofte galt... Så jeg vil ikke si at det er unødvendig med tisselaken før de slutter med bleie...
Blå-Rosa+spire! Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Det hender ofte at guttungen har lekkasje med bleie så jeg har alltid hatt tisselaken under lakenet. Også da jeg hadde lammeskinn... Så mye greiere å vaske skinn,laken og tisselaken i stedet for å vaske madrasstrekket;)
<3 qleopatrice <3 Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Vi har det også under laken, hun har hatt mange uhell. Det går fint an å vaske lammeskinn, med milo...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Kjøpte begge deler til datteren vår ble født. Tisselakenet ble fort pakket bort for det er veldig sjelden lekkasje, tror ikke vi hadde lekkasje før etter at hun ble året. Og de lakene blir veldig klamme og ekle. Lammeskinnet kunnen hun ikke ligge på for det ble alt for varmt så det har vi bare brukt i pulken eller i vogna når det er sprettkaldt. Det du kan gjøre er å legge en gulpeklut under rompa til babyen på lammeskinnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå